6 mars 2014

Orkeslös

Energinivån på noll idag. Sjukdomen har tagit över kroppen och jag vet inte vart jag ska ta vägen. Antar att denhär dagen var bäddad för katastrof, eftersom alarmet ringde kungliga 05:45. Öppningsskifte, halleelujaa. Tack och lov så visade sig solen redan från morgonen och vi plockade hastigt ihop och for ut på en riktigt skön långpromenad. Okej för oss vuxna var det inte långt, men för barnen med sina korta ben börjar ju en nästan tre kilometers runda vara ett halvt äventyr! Hungriga, vindbitna och trötta kom vi tillbaka till dagis och åt god makaronilåda. Vilade så skönt på det. För mig avslutades dagen med avdelningsmöte, och så raka spåret till Nykaabi. 
I dethär skedet kände jag att det kaaanske hade varit klokt att åka hem istället. Men, a promise is a promise... Hoppade i ridkläderna och bilade iväg till stallet. Blev en relativt lugn tur med tant Elli. Skönt med lite frisk luft! Men tror det finns pollen i luften, för jag tycker mig ha haft lite onödigt kliande näsa och igensvällda ögon idag.. Blää alltså! Tror jag ska gräva lite i Kalles militärskafferi, fullt med all sorters mediciner mot alla möjliga plågor.

När jag kom mig hem till Årvas igen blev jag serverad pasta med tonfisksås. Så gott! Och godare när jag inte själv behövde kocka. Sambon drog iväg till verkstan och jag slängde mig på sängen. Försökte hitta sömnen men icke. Antar att det är bättre att jag ligger och vilar ändå, fast jag inte somnar. Så nu har jag gjort ingenting sen klockan halv sex. Och tänkte fortsätta med detsamma en stund till. Ska försöka somna fort ikväll så jag orkar öppna imorgon igen. Slutar ju turligen redan klockan 13 så då har jag ju nån timme på mig att vila både kroppen och rösten inför revyföreställningen klockan 19. Måste säga att jag är rätt nervös just nu hur det ska gå!

1 kommentar:

  1. Usch va typiskt att du ha blivi sjuk. :( Hoppas att du på na vis kryar på de tills imåron!

    Imåron tänkt ja kom å bänk me i publiken på revyn å, iställi för att bara spring runt me kaffetermosar å krig me diskmaskin. :)

    SvaraRadera