15 april 2014

15042014

Alltså rubriker. Det är nog min allra svagaste sida vad gäller bloggande, tror jag. Eller tja, vid närmare eftertanke kanske det är att skriva vettiga inlägg som inte bara innehåller "sen gjorde jag det". Men alltså såhär är det: Denhär bloggen skriver jag för att skriva av mig, för att dela med mig av vad jag gör om dagarna och vad jag tycker och tänker, vad som är fint och fult osv. Ni får läsa andra bloggar om ni vill ha djupa diskussionsinlägg varje dag, så är det bara. Ni får gärna komma med önskeinlägg eller önskerubriker! Funderar på att göra en fotoutmaning nästa månad, för att se hur länge jag klarar mig. Senast jag försökte tror jag att jag kom till dag 3 innan jag glömde bort det.. Heh. Men jaja. Summa summarum: Kommentera mera! Tyck till om vad ni vill läsa, så kanske jag får liiite mer inspiration med bloggen! Själv ska jag försöka skärpa mig och använda kameran lite oftare i vardagen. For real.

Imorse när jag trampade till jobbet tänkte jag inte komma mig nånvart. Kalle hade höjt sitsen på sin cykeln så jag fick trampa på tå. Och sen blåste det så sjutusans så huvan bara flög bakåt och cykeln likaså. Typ. Fram kom jag i varje fall, exakt 8:30, och svettig var jag. Donade på som vanligt idag med påskpynt och chokladägg osv. Trampade hemåt igen, i betydligt skönare väder, runt klockan fyra. Slängde en skinkfrestelse i ugnen och underhöll mig med att skriva NNSB-protokoll under tiden. Nu är jag mätt i magen (av både mat och chokladägg, hups) och väntar att klockan ska röra sig lite snabbare så det blir dags för veckans Pensala-zumba. Tills dess tänkte jag sysselsätta mig med att gå igenom loppis-saker. 1-3. maj har de nämligen loppis i Oxkangar, och dit har jag tänkt skjutsa iväg min överfulla IKEA-kasse. Tänker sätta sjukt billiga priser så jag slipper skiten. Kassen har stått där ett år nu och bara samlat fler och fler plagg, skor, kippor och koppar. Vill bara slippa allt nu. En gång för alla. Så kom å köp! Kanske gör en bloppis före, om intresse finns..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar