16 april 2014

Blondi tuli taloon

Min onsdag började med en kämpig cykeltur till jobbet. Sambon hade höjt sitsen ytterligare på sin cykel, så nu kunde jag inte ens trampa som normalt, utan blev tvungen att sitta med 1 cm av baken på framkanten av sitsen. Snyggt, verkligen! Inte det minsta tungt heller. Höhö. Jobbade 8:30-15:30 idag. Vi åt påskmiddag i stora salen tillsammans med hela dagis. Suuuupergod mat! Kyckling, lax, rostbiff, grönsallad och ägg (potatis till de kolhydratsälskande). Till efterrätt fick vi yoghurtkvarg med persika samt memma. Nomnomnom! Känner knappast hunger på flera dagar efter dendär maten... När jobbdagen var över trampade jag (med stora svårigheter) iväg till svärisarnas. Nytt liv i kalufsen med lite färg! Ombre var tanken, vad det nu blev vågar jag inte säga, men snyggare åtminstone. Trampade hem, stoppade nåt i munnen bara för att inte trycka i mig massa gott senare, och så bänkade jag mig här på soffan. Nu ska jag bara byta kläder, printa ut några protokoll och sen blir det NNSB's styrelsemöte kl 18:30 vid ABC. Kvällen är räddad!

 Min favorit just nu. Funkar som både mellanmål och middag.
 Kanske dags att klippa påskgräset, eh?
 Vilken tur att de hade två tulpanknippen för en femma på Livsmedel i måndags. Det stora testet är om Pirkka klarar sig framtill lördag...
 Nu kanske ni tror att jag försökt komma åt mina sparpengar, men så är inte fallet! Hade faktiskt tänkt sätta in lite pengar, men det gick inte, för burken har fallit i golvet och gått i tio(tusen) bitar.
 Ett litet påskägg, malplacerat.
 Såhär mycket finns kvar av min födelsedagsbukett. Funkar också!
 Och här har ni mig i min nya hårfärg! Kommer troligen se lite annorlunda ut sen när det lockar sig "ordentligt" igen, nu är det nämligen fönat...
Ombre blev det väl inte, men något ditåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar