1 april 2014

Dagens lista

Snodde helt kallt av Carro. Lite tisdagsläsning!

Låt som du sörjer till när du är ledsen?
Till exempel denhär. Det beror lite på varför jag är ledsen!
Beroende av?
Förr var jag helt sjukt beroende av läppomada. Sen Bepanthen. Nu är jag väl mest beroende av min hand- och nagelbandspeeling från Dermosil. Eller yoghurtnötter.
Vem behöver du mest just nu?
Min naprapat! Han åkte på resa och lämnade mig här med en sträckt axelmuskel.
Vad tror folk om dig?
Ja det skulle va intressant att veta faktiskt! Eftersom jag har tatueringar kanske nån tror jag är en "värsting". Eftersom jag jobbar på dagis kanske nån tror jag är en såndär typisk TANT. Sen kanske nån tror att jag är en tjockis som bara äter godis. Eller att jag är träningsnarkoman. Jaja, vad vet jag? Upplys mig!
Stämmer det?
Oj, nä. Men om ni tror att jag är rolig och snäll så stämmer det nog, till viss del i alla fall!
Vad får du oftast komplimanger för?
Mina bruna ögon. Och mina starka benmuskler. Not so much för reve min.
Brukar du skratta för dig själv?
Om ja brukar! Ibland kan jag sitta och fnissa febrilt åt nåt som hände för vem vet hur längesen.
Vad står det i ditt senast inkomna sms?
Att jag har ett paket från "FINNTACK" på Posten. Och jag har ingen aning vad det är!??
De fyra nyaste bilderna i ditt fotoalbum i mobilen?
 När jag gjorde egen fil igår.
 När jag gymmade i söndags och försökte göra en snygg pose.
 Kvällsrodnad över havet och hustaken.
Igår när jag klippte Elli och det blev lite fulare än vanligt.

Nästa mål i ditt liv?
Gå ner dedär förbaskade sista tre kilona. Före midsommar!!!
Hur svarar du i mobilen?
Oftast "jaa?". Väldigt sällan "Maria".
Vem ringde dig senast?
Kalle, men jag svarade inte.
Antal timmar sömn inatt?
Nå typ 7-8? Sover ganska lite. Behöver inte så mycket sömn, men önskar verkligen att jag sov åtminstone 7h varje natt!
Tycker du om din pappa?
Som en dotter tycker om sin pappa, jo.
Brukar du komma i tid?
Förr kom jag ALLTID i tid! Var aldrig sen. Men nuförtiden töjer jag på min tidsoptimism till det ultimata. Så jag brukar vara ganska exakt på rätt klockslag nånstans. Aldrig före!
När mår du bra?
När jag bara får vara och umgås med folk jag tycker om. Är särskilt förtjust i långpromenader just nu, gärna i sällskap av en kär vän!
Hur känner du dig nu?
Lite rastlös, lite trött, lite hungrig/snål. Och förväntansfull! Vi ska se nästsista HIMYM!
Vanligaste färg på dina kläder?
Har börjat ta in mycket färger. Rosa är ganska pop just nu. Men annars funkar ju svart till allt.
Var du aktiv i skolan?
Rättså! Åtminstone rapp i käftan.
Favoritdryck på morgonen?
Till skillnad från den jag stal denna lista av så ÄLSKAR jag att dricka vatten på morgonen! Börjar alltid med ett stoort glas med iskallt vatten innan jag äter nåt annat. Väcker kroppen riktigt bra!
När brukar du oftast gå och lägga dig?
Runt 12-halv 1. Alltför sent!
Är du blyg?
Nånää. Eller det beror väl på situationen. Undviker att göra/säga saker jag kan komma undan från. Men när jag väl börjar prata med nån finns det inget stopp.
Sysslar du med någon idrott?
Vad sysslar jag inte med!? Nämen, zumba, ridning, cyklar, promenerar (joggar lite i smyg) och gym. Såattehäran.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
"Eller måste jag gå förbi en gång till?" Hm. Har inte sett det ännu åtminstone!
Är du bortskämd?
Skulle inte tro de va! Kämpar alltid hårt för allt jag vill. Kanske nån tyckte jag hade många fina saker när jag var liten, men det finns alltid de som är värre!
Låt du älskat sen första gången du hörde den?
Två nya favoriter, denhär och denhär. Fast sistnämnda ska helst vara dendär Så ska det låta-versionen.

Japptackheej, nästsista HIMYM here I come!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar