8 april 2014

Den långa arbetsveckan

Vanligtvis brukar jag inte ha några problem alls att masa mig till jobbet eller att spendera x-antal timmar där. Dagarna brukar zooma iväg i en väldig fart och jag vill bara trycka på stoppknappen. Men just denhär veckan skulle det gärna få gå lite snabbare. Ja, det är nämligen så att vi har föräldrasamtal pågång på dagis just nu. Och inget fel med det, nejnej, jag tycker bara det är trevligt (stackars föräldrar som måste höra på mitt babbel i en halvtimme). Men det blir så oliiidligt långa dagar. Idag steg jag t.ex upp 6:30. Stressade mig genom morgonrutinerna och traskade iväg till jobbet. Första samtalet klockan 7:30. Sen följande kl 13, tredje 15 och sista 16. Vilket resulterade i att jag traskade hemåt igen klockan 17. Sambon hade redan pinat iväg till Vasa för nästsista bandövningen inför helgens uppträdande i Åbo som "Led Zeppelin". Jag slängde i mig hemgjord fil med banan samt två Sesam Rye-knäckebröd med ost och korv. Nu ska jag snabbt byta om och så blir det Pensal-zumba. Efter det ska jag pusta ut en längre stund, såheså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar