13 april 2014

Dendär semestern

Fantiserar fortfarande fruktansvärt mycket  om Kroatien, och speciellt Dubrovnik. Har börjat fundera på ifall jag skulle spara en av mina semesterveckor till augusti/september och åka iväg. Visserligen har jag bara 15 dagar semester, och största delen av den (+ mertid/övertidsdagar) kommer jag att ta ut i juli. Det finns just nu två alternativ. 1: Jag har semester hela juli, och tar alltså tjänsteledigt de dagar som inte semestern/mertiden räcker till. 2. Jag har ledigt (2 v. semester + mertid/övertid och resterande tjänsteledigt) i juli, jobbar en vecka (Kaitsor daghem är det som håller öppet i juli), och tar min sista semestervecka i augusti/september och åker till södern. Vet faktiskt inte själv vilket jag hellre vill, slappa en hel månad eller slappa tre veckor och jobba en i vetskap om att jag har ännu en slapp-vecka i söderns sköna värme framför mig. Gissar nog på alternativ två! Nu beror det främst på hur behovet av personal på Kaitsor daghem ser ut i juli, och ifall jag hittar nån perfekt resa till Dubrovnik i augusti/september. Och ja, let's face it, om gubben går med på dethär!

Hotellet jag kollat mest på i Dubrovnik; Neptun. Lite i dyrare kanten, men fint, bra läge, simbassäng och vid havet och buffetfrukost ingår. Kanske kan pröjsa lite extra för en gångs skull?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar