6 april 2014

Fatso weekend

Våra grannar dom vet nog vad som går hem här i gården! En vacker födelsedagsbukett och så varsitt hempysslat påskägg åt mig och gubben. Så fantastiskt fina! (men chokladhjärtanen som var inuti är tyvärr slut...)
 Idag gjorde jag marsipantårta för första gången på x-antal år. Den blev svart. Och ganska ful. Men goo!

Annars så har dethär varit en riktigt fatso weekend. Fyfan alltså. Och dåligt med träning! I fredags åt vi Pätkismuffins till kaffet och sen var det Härmä och femhundrakilos glassportion till efterrätt. Lördag blev Swingclub-kalas med lakritskaka till kaffet, och förstås nån cider.. Idag har det varit fatso all day och jag har ätit toast, laxcheesecake (svärmor hade också gjort till kalaset!), 2 biskvier, en bit marsipantårta och en bit hallon-salmiakparfait. Avslutade kalaset med en extra bit laxcheesecake och nu ska vi riktigt superfatso avsluta dagen med chips och dipp. Första gången på två månader för mig! Tror jag aldrig nånsin klarat mig så länge utan chips förr. Nu tänkte jag vara duktig och kanske klara mig ända till midsommar. Vi får se. Borde snörpa av med godis också, det har blivit mer av det när chipsen lyst med sin frånvaro... Jaja, borde snörpa av med allt nu faktiskt. Och kontakta Sabina angående nya programmet. Sånahär helger brukar faktiskt hjälpa till att kickstarta lite igen!

Och ja, födispresentbilder och Swingclubbilder får ni en annan dag. Hejtå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar