16 april 2014

Memma


Hörni bloglovers! Nu tycker jag ni är suuuupertråkiga igen! Inte en kommentar i sikte så långt ögat kan nå, på typ hela veckan. S-U-G-E-R lite. Så nu skriver jag ett inlägg som ni faktiskt måste svara på. Okej? Det är nämligen så, att jag undrar: Tycker du om memma? Ifall du gör det, hur äter du din memma? Personligen så ääälskar jag memma! Men jo, det räcker gott och väl med att äta några skålar under påsken, sen klarar jag mig fint resten av året. Har för första gången i mitt liv köpt en alldeles egen riva med memma, som bara väntar på mig i frysen. Idag tjuvstartade vi lite på dagis och jag fick min första portion. Men dendär rivan i frysen, den får vänta till helgen. Oo vad jag ska mumsa i mig! Med socker och kaffegrädde på, givetvis.

9 kommentarer:

  1. Kommentaran sku va fler frånmin sido ifall ja int sku läsa bloggen via telefon.. först läsa inlägg via bloglovin, klick me vidare ti bloggen, skriv komentar, "åhå, va it inlogga på googlekontot", klick vidare ti inloggningen,fösök kom ihåg va lösenordet e, tillbaka ti bloggen å PUBLICERA :) ..sku e va kortare process sku do ha mer kommentarer som "Hande tröjon va ju snygg!".
    Men om memma - köpt årets första lådo igår, eller ja tou två! :D ha tidigare bara satt ett tjockt lager socker på för att få ner e, men no ska e va rikti "orange-gräddan" å! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. du e förlåten! ja vejt ho jobbigt he e tå man läser på telefon.. ja bruk aldri ork kommenter na tå ja skådar bloglovin på telen, men mesama ja tar fram datorn så e tröskeln läger. men bra do ork nangang iaf :)

      memma rocks! vispgrädda å kaffigrädda funkar för me. men ska försök minsk på sockri liti i år...

      Radera
  2. Grädde, mjölk o socker!

    SvaraRadera
  3. Säger no nej tack till memma jag. F tycker om e me socker å grädda, varenda år smakar ja på e men får knappt nersvald e :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. smaken e som baken! he sir jo int direkt aptitligt ut...

      Radera
  4. SV: Ja, he gar int att skaff hund närsomhelst. Di kräver sjukt myki. Hoppas ni snart får möjlighet att böri funder på en valp ni o :)

    SvaraRadera
  5. Oj naaaamm, memma! :D Förr hata ja he, men nuförtidin ha ja tydligen blivi gambäl för nu tycker ja att he e jättegott. Å he ska SÅKLART ätas me ovispa vaniljsås. Alltså sånde: http://www.flora.fi/tuotteet/flora-vanilla/

    SvaraRadera
    Svar
    1. oj he låter ju supergott! sko måst prov he! tå kanski man int behöver lägg na socker helldär? :)

      Radera
    2. Nä, ande vaniljsåsin e entå så pass söt så ja lägger aldri na extra socker alls. :) Du ska absolut test he! :D

      Radera