5 april 2014

Sista dan som 22-åring

Fick stiga upp lite tidigare än vanligt idag för att hinna raka benen... Orsaken? Jo, vi skulle ju till Härmän Kuntokeskus, aka Kuntsari, direkt efter jobbet! Skickade Kalle med en stor sportbag och en låda muffins till dagis. Själv drog jag på mig ytterkläderna och traskade iväg i solskenet. Jobbade 8:30-15, en riktigt lugn och skön dag. Skickade hem alla barn på hela dagis och så hoppade nästan alla från personalen i en taxi och styrde då kosan mot "Härmi" (fa-haan vad jag hatar när Årvasborna säger så!). Det blev simning, bastu och bubbelpool. Sen god mat och alltför mycket efterrätt. Tyvärr åkte inte kameran fram en endaste gång. Men jag åt lax med grönsaker och rösti. Och till efterrätt en megaportion med glass. Håhåå så vi mådde! Sen mötade vi lite över en timme innan vi satte oss ner och spanade in alla fredagsdansare.

Ganska nyligen hemkommen. Kalle hade Mange på besök så vi satt och pratade i soffan en stund. Sen packade jag upp, tvättade bort fejset och ställde lite inför morgondagen. Nu tänkte jag börja stänga mina bruna för att orka imorgon. Förväntar mig förstås traditionsenlig uppsjungning och frukost på sängen. Ha! sa sambon. Vi får väl si! sa födelsedagsbarnet.

Hejtå! Eller gonatt kanske. Nästa gång ni ser mig på bild är jag ett år äldre.
(fast detta är skrivet 5. april - jag är faktiskt född 19:07!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar