19 april 2014

Skönhetsprodukterna i mitt liv

Ni vet dedär produkterna man aldrig klarar sig utan, som man använder dagligen, ja till och med flera gånger om dagen. Jag är själv inte annars sådär väldigt "skönhets", utan håller mig ganska naturligt. Jag använder det jag behöver, och inte mycket mer. Man kan väl säga som så, att mitt förhållande till smink har aldrig riktigt inletts. Eller med andra ord, jag har aldrig haft dendär sminkfasen då man ska vara utspökad till max för att anse sig vara vacker. Kanske det beror på att jag alltid haft turen att vara ganska naturligt vacker, i ansiktet då. Väldigt slät hy, mörka drag och inga ojämna partier eller sånt. För ungefär ett år sen började jag använda Mary Kay's rengöring, och om jag trodde att jag hade bra hy förr så har jag om möjligt ännu jämnare, slätare och finare hy nu. For real! Så det är något jag verkligen rekommenderar. Och sen sminkar jag mig inte mer än nödvändigt. Använder lite täckstift för röda prickar etc, mascara till fransarna. And that's it. Ska jag på fest eller annars vill vara fin sätter jag foundation och solpuder. Ibland använder jag en penna som är kombinerad kajal och ögonskugga. Sätter kajalen i ögonbrynen och drar ett streck med den lila/mörkaglittriga ögonskuggan.

Men låt mig presentera produkterna i mitt liv, produkterna jag aldrig klarar mig utan. The best of the best:

1. Deodorant. Kom igen, vem klarar sig utan det? Jag sprayar typ 3 gånger om dan...
2. Mary Kay's rengöring och fuktcreme. The best evvah! Tvättar morgon och kväll.
3. Täckstift. Detta har tagit slut för mig nu, så funderar om jag ska köpa nåt nytt eller börja använda foundation istället.
4. Världens bästa mascara, Colossal Waterproof. Tyvärr är den också nästan slut och jag använder den bara vid speciella tillfällen. Ett minus för att den är vattenfast och därför svår att få bort (men jag använder MK makeup remover till det).
5. Primo hand- och nagelbandspeeling från Dermosil. Använder 2-3 gånger i veckan, och den är SÅ bra! På med MK handcreme efteråt och man är i himlen. Får lätt torra händer så jag smörjer in med handkräm dagligen.
6. Wellas gelé, sponsoreras av svärmor. En superbra gelé som håller håret på plats, och funkar på mina lockar också!
7. Bepanthen, oo du helga förbannelse. I högstadiet missbrukade jag läppomada. Använde oskämtat upp en Labello i veckan. Sen i Yrkes började jag använda Bepanthen istället, och jag var fast. Visst, jag har världens mjukaste läppar, men oj om jag ändå kunde klara mig utan.. Bättre har det blivit, använder kanske bara Bepanthen 3 gånger om dagen och läppomada en gång. Förr var det andra bullar...

Så nu undrar jag då, vilka skönhetsprodukter använder du dagligen? Är det något du absolut inte klarar dig utan? Är du en "sminkande" typ eller en som håller sig så naturlig som möjligt? Berätta! Jag är faktiskt intresserad av skönhetsprodukter nu, för första gången i mitt 23-åriga liv.

8 kommentarer:

  1. Ja använder å ande Colossal-mascaran. Sååå bra! :D Annars använder ja som sagt int na myki smink. Hudkräm varje morgon (Decubal från apoteki) å Niveas läppomada minst en gang om dan. MaryKays foundation om ja orkar åså mascara tå. Ibland slår ja på stort å lägger eyeliner, men he e nåo sällan. Men om ja sku va liti meir moronpigg så sku ja ha eyeliner oftari. :)

    Orsaken till att ja int sminkar me na myki e mest bara lathet, hehe.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja had förr hande Colossal som int va Waterproof, å han va också bra. men ha vari fö kniido fö ti köp an dihär seinast åren så he har bara blivi na billigari = skit :D Mary Kay's foundation e jo nog en rikti succé! har jo aldri förr använd foundation för ja har tyckt he e så äcklit å kladdot å he syns så bra, men MK täcker nog fantastiskt!

      ja e å liti lat, bruk itt ork smink me så myki, itt ens tå ja ska ut satsar ja na extra ;) he ska ga snabbt!

      Radera
  2. Använder följande dagligen:
    Nivea roll-on deodorant.
    Lumene sensitive touch rengöring och ansiktsvatten morgon och kväll
    Fuktcreme (också Lumene om jag minns rätt)

    Smink(inte dagligen, men nästan)
    Maybelline The rocket mascara - men har också Colossal Waterproof som jag använder ibland.
    Ögonskugga - en palett med många färger från H&M
    Kajal till ögonbryn och lite under ögonen och för en "vinge" på sidan
    Underlagskräm väldigt sällan, men ibland.
    Hårspray ibland.
    Och så har vi räddaren i alla lägen, lavendelhandkräm från L'occitane. Ett måste för mig som nästan alltid har torra händer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. oj va "duktigt" om du orkar smink dej med t.ex. ögonskugga å eyeliner nästan dagligen! sku ja aldri ork, ja e så lat, he ska gå snabbt att fix sig :D handkräm e nog ett måste för mig å, tycker de e otäckt att ha supertorra händer, man kan som int göra nå me händerna, hehe..

      Radera
  3. Oj ja ha no å vari en leppomada knarkar men he lugna ner se väldigt myki tå ja vänta Cevin. Tå sluta ja typ använd e annus had ja no allti eit i ficko på typ all kläder som hade fickor å all väskor. Nu får ja int ha na leppomada eftersom he e er en lillan ein som ska ha "mammas mada" å ja he gar väl en dag å san har a ståppa fingri i e eller had ut skruva allt tå ha ska lägg "mada" åt se så nu ha ja sluta köp döm å använder klövervaselin i ställi. Men he använder ja int hellde dagligen mest tå ja gar å sova lägge ja e men annus glömber ja faktiskt bort e tå ja int har en burk i all kläder ja har ;)
    Smink e ja väldit dåli på att använd. He e no ba deodorant å handkräm som ja använder dagligen. Er jo int na vits för me hellde att ha na myki smink eller liknand tå ja er i arbeiti.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jaa do sko bara veta ho ja va i högstadie... använd åpp en läppomada i vikon! sedan börja e trapp ner i Yrkes å no använder ja typ aldri na läppomada, bara Bepanthen ti natten å på mornen. he e jo vädens bästa åppfinning förästin! men kan jo itt "rekommender" e åt de, för do var garanterat beroend ;)

      Radera
  4. Jag e jättelat tå e kommer ti hudvård å smink. Tå vi va på påskmiddag i häljin fråga papp åv me va ja har för feil på ögona "eller ha do sminka de!?" :D

    Men jag tvättar ansikti me kallt vatten morgon och kväll, om ja riktit bjuder till använder jag Mary Kay's rengöring och fuktcreme.
    Ibland om he finns tid lägger jag Mary Kay's foundation.
    Men he jag int kan lev utan e Bepanthen eller Eucerin Aquaphor, som jag lägger flera gangor om dan på läppan, varvar mellan tem två.
    Dermosils handkräm används å dagligen.
    Versace deodorant använder jag å kanske 2ggr/dag.

    Så jag e vel int kanske den "sminkande" typen till vardags (stiger allti opp i sista stund om mårnan), men tå tycker jag om ti smink me tå e je fest ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. för va jag å superlat, orka aldri smink me å sko itt järiväden ha använd na rengöring osv, bara peeling i duschen. men san tå ja va på MK-party fösta gangon så va ja jo "såld" på teiras produkter, å måst nog säg att ja e så nöjd med resultatet åv he :) men sminkar me gör ja jo väldigt sällan, kanski främst för att ja int kan laga e snyggt! så tå he e na fest eller na skillt lagar ja no bara riktit enkelt. nagellack kan ja int ens lägg, haha :D ja e å såde så ja har rikti minutschema på mornen för ti hend me allt, så ifall ja äter frukost för läng hendar ja int alls smink me na.. men va sko no he gör na helldär!

      Radera