20 april 2014

Söndag 1/2

Det bästa med påsken? Att vi har två söndagar, förstås! Idag vaknade jag runt elva och bannades över att det redan är söndag, och alltså jobbdag igen imorgon. Men sen kom jag på att så är ju inte alls fallet, och så var jag nöjd. Steg upp, åt lite fil med banan och städade sen vessan. Försökte övertala sambon att det var städdag idag, men efter att han sett Formula stack han iväg till verkstan illa kvickt. Så ingen dammsugning för mig förrän han torkat damm, alltså... Får väl bara vänta tålmodigt, som med allt annat. Nå, sen for jag på gym med Sabina. Nytt program idag, and it's gonna kill me! Nämen, helt bra övningar nog, men kommer bli tungt. Men sen har jag ju också lovat mig själv att jag ska ha bort dedär sista kilona så jag når 75 innan midsommar. Det ska banne mig gå! Träningen är inget problem alls, tvärtemot, får nästan hålla tillbaka så det inte blir för mycket. Men maten, sätän sätän. Har ätit allt och lite till denhär veckan, får vara superhård nu och göra comeback med duktighetspoäng.

En liten legpump fick jag i alla fall efter dagens gym!

Nu borde jag stretcha, men det är jobbigt tycker jag. Vore verkligen bra för mig om jag stretchade 15 minuter efter ett träningspass, vilket som helst, och inte bara 5 minuter som det blir nu. Allra bäst skulle det väl vara om man hade ett helt stretchpass nån dag, alltså 30-40 minuter. Men vetefan vad jag skulle göra så länge... Funderar fortfarande på om jag ska orka gå ut och räfsa eller inte. Energinivån är för tillfället på noll, även om jag nyss åt en enchilada med tillbehör + ett ägg. Känns som jag borde ta en powernap, men det är nog bara pollenmedicinen som kickat in, tror jag bestämt. Nå, femton högar med löv har jag som ska förflyttas till traktorsläpet, så om inte annat ska de väl få sig en omgång! Man kan ju inte vara hurtig hela tiden heller. Elär va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar