13 april 2014

Umeå-resan

 Den vackra båten...
 Umeå "torg", fyllt av liv och rörelse!
 Och jag åt typ världshistoriens största glass! "Gammaldags" var namnet, kostade 39kr och bestod av två bollar lösglass och en stor sprutt mjukglass, strössel och sås. Huhh, till och med mycket för denhär glassälskaren!
 När orken tröt efter x-antal timmar shopping var det gott med en (överprisad) kopp grönt te.
 Dags att säga tack och hej Umeå!
 På båten hem blev det alacarte och efter det barhäng. Dendär blåa drinken ni ser där framför Anders blev en riktig favo för mig. Tog så många (haha nä, bara tre), att de började referera till den som "en sånde Mimmi-drink" vid beställningen.
 Vårt glada gäng!
 "Fynden"!
 Lagerhaus var i särklass den bästa butiken jag nånsin besökt, tror jag. Detta hallondoftljus t.ex. doftar så gott och är så snyggt att jag kunde sova med det.
 Mjölkkanna eller vadevahh för 30kr.
 Åså dide snygg papestallrikan! Hell yeah så vi ska grilla med klass i sommar.
 Köpte en kött-bok i hopp om att sambon lär sig att tillreda kött lite bättre, hehe.
 Magnetclips till kylskåpet från Clas Ohlson och snygga etiketter till mina burkar från en liten gullig bokhandel.
 4 paketpappersrulllar för 100kr på Lagerhaus. Vill ju packa in mig själv i dessa!
 Från Åhléns: ett litet påskägg, ett somrigt doftljus och ett nytt kosthäfte.
 Bra deal på Skopunkten: köp 2 par skor, få -50% på ett av paren. Så jag kunde inte hålla mig! Vid närmare eftertanke hade de ju köp 3 betala för 2 också...
 De hade -20% på Rut mfl så hem kom jag med denna snygga sommartopp, även om jag inte skulle köpa några fler tröjor. Men toppar har jag faktiskt inte så många av! Inte många snygga i alla fall.
 Resans bästa deal: SOC-träningsdräkt (jacka + tights) för 399kr. Bara jackan kostade så mycket till normalpris! Och snyggaste färgen på jackan också, neonpersikoorange.
Nike springskor för 699kr! Banden köpte jag som tillägg, egentligen hade de tråkiga gråa band. Nöjd!

1 kommentar:

  1. ååh , rut mfl , he finns så myki snyggt tär (:

    SvaraRadera