30 april 2014

Vappu

 Maskerad och vappen-picknick med munkar och mjöd ute i blåsten idag på jobbet.
Och här har ni mig just nu!

En riktigt bra jobb-dag bakom. Hade stängningsskifte men inga barn var kvar mera halv fem så jag fick packa ihop och åka hem tidigare. Skönt det! Mindre skönt då det blir minus på övertidstimmarna som jag tänkt ska räcka till tre dagar "semester"... Värmde en portion av gårdagens kycklingpasta och packade upp väskan. Nu ska jag låta maten smälta en stund innan jag traskar iväg till gymmet. Borde väl ringa sambon sen och fråga om jag får måla bilen ikväll eller om det blir först imorgon. Håller tummar och tår att bilen över huvud taget startar och går! Annars inte mycket pågång ikväll. Blir nog inget vappenfiras för min del i alla fall. Försöker verkligen spara in på alkoholkonsumtionen... Mer om det senare ikväll! Hur ska ni fira vårens ankomst?

Sen kom jag ihåg denhär låten idag. Så otroligt fin! Men kan aldrig sluta skratta åt Kalles kommentar för några år sen: "Hödu gumson, vaför sjunger on egentligen var är mina russin?? Alltså, missä mun rusini on, vem sjunger om he..?" HAHAHAHAHAAH!

1 kommentar:

  1. Blir alkoholfritt för mig å, men int gör e nånting. Ska "fira" lite me en kompis ikväll, å imårån ska jag på picknick me några andra kompisar. På tal om finsk musik så rekommenderar jag Suvi Teräsniska. Speciellt "jos menet pois" och "jos mikään ei riitä" e favoriter för mig. Och Jenni Vartiainen gillar du ju redan :-)

    SvaraRadera