21 maj 2014

When plans change

Redan när rullgardinen öppnades i morse visste man att det skulle bli en härlig dag. Övervägde där ett tag att inte alls ta nån jacka till jobbet, men jag fegade ur. Visst behövdes den på ditvägen, men absolut inte under dagen. Övade inför morgondagens vårfest på förmiddan, och det var så varmt och härligt att det gick att stå i bara topp och leggins. Åh du härliga vår, får aldrig nog! Om det inte vore för fakin' pollen så skulle det vara den perfekta årstiden... Timmarna och dagarna bara susar iväg nu, vill sätta käpp i hjulet, pausa tiden en stund och bara ha kvar härliga gänget Nyckelpigan. Vet inte vart 10 månader runnit iväg! Håhå, allt måste väl ha sitt slut nån gång. Påväg hem från dagis hämtade jag ut ett Fitnesstukku-paket från Posten. Hemma var jag runt klockan 4. 

Idag var det meningen att jag skulle åka raka vägen till Nykaabi, sen vidare med morsan till Lahknakoski (utanför Kokkola) för att handla hem lite sommarblommor, och sen en Elli-tur som avslutning på dagen. Nå, så blev det ju INTE. För det fösta hade blombutiken bara öppet till klockan 16, så det blidde ju till ingenting alls. För det andra har jag haft små känningar i ryggen hela dagen, och när jag satte igång med matlagning och dammtorkning och köksstädning här hemma blev det inte bättre. Tyckte det var bäst att skippa ridningen idag, så jag ringde Nina. Nå, fick städa vidare här hemma istället. 

Sambon kom hem rekordsent ikväll, klockan var nästan sju(!). Då kändes det förstås inte särskilt snällt att han skulle behöva 1. värma mat 2. dammsuga 
3. skura golvet 4. städa vessan 5. klippa gräset, så jag hjälpte honom litegrann på traven. Gick ut och drog igång gräsklipparen, första gången för i år. Hälften hann jag med innan gräsklipparn, som vanligt, dog av utmattning i det långa gräset och den tunga sluttningen. Gick istället in och skurade golvet och städade vessan, så fick sambon skruva klipparen och klippa klart. Övervägde där ett tag att sticka ut på en härlig kvällstur på cykeln, men fick nog bita i det sura äpplet och tänka på ryggen istället. Så nu har jag ätit kvarg, vi har ett nystädat och väldoftande hem, en nyklipp gräsmatta, och allt är frid och fröjd. Så kan det bli, när det inte går som man planerat!

Fitnesstukku levererade: "Hälsonudlar", en shaker, en skopa och så - tadaa - proteinpulver i smaken "cookies and cream". Länge har jag undvikit detta proteinpulver som alla sporttöntar eller ej förbrukar sönder, men nu när de hade rea så måste jag ju passa på att prova... Få sii tå!
 Sambon fick som sagt ta över gräsklippningen. Och lika bra var väl det, dendär gräsmattan vår är jäääkla tung att klippa! Speciellt med lillskiten till klippare, som man måste KNUFFA framåt...
Det bästa: nystädat hem i kvällssol!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar