12 juni 2014

At the gym with my PT

Genomgång av nya programmen på gymmet idag tillsammans med Sabina. 2-split pass nu med överkropp och underkropp. Excentriska övningar, vilket innebär att jag ska "bromsa" på tillbakavägen = extra tungt! Tanken är att köra tre pass i veckan, 4/5x6 reps, t.ex. ben 6x4, armar 6x4, ben 6x5 osv. En riktigt utmaning för mig! Tack och lov så är alla övningar anpassade för mitt rygghelvete, så det borde jag inte behöva bekymra mig för i alla fall. Baa ti faa! Tror nog det ska gå vägen nu när jag har lite mindre program på kvällarna. Och snart blir det ju semester också, då borde jag ju hinna gymma fem gånger i veckan om jag så vill! Fåå sii tå. Tror jag blir stark nu. Och hoppeligen tappar lite till fett så alla muskler kommer fram. Mm-mmh! Och så några bilder på det (sätter texten ovanför idag!):

Latsdrag i kabelmaskin:

Hantelpressar (förlorar mycket styrka här iom att jag måste ha upp benen för att inte svanka):

 Excentriska bicepscurls på snedbänk:

Axellyft i kabelmaskin:

 Rodd i maskin:

Bröstpress i maskin:

 Tricepspress i dragapparat (omvänt grepp):

 Hacksquats (här gjorde vi bara en posering när Sabina glömt att fota):

 Situps i brutalbänk (hallelujah! jag klarade situps!!!):

 Legextensions:

Ryggresningar:

Magrullare med hoppbox och roddmaskin (här fick vi minsann improvisera när det inte fanns nån pilatesboll!):

Och förstås min favorit, benpress! 120kg påå bara:

Benprogrammets första övning, utfallsgång med skivstång, gjorde vi tillsist idag. Torrövade med "verryttelykeppi":

Sådärja! Då hade ni fått se mig och mina vackra gym-miner. Haha! Och nya träningskläder har jag också, ääälskar att träna i nya kläder, man känner sig så snygg och bra. Nöjd med benen och armarna/axlarna just nu. Bara magen som behöver få sig en riktig omgång! Ska göra mitt allra bästa nu i sommar, vill så gärna visa goda resultat när jag passerat ETT ÅR i augusti. Härregud alltså, aldrig mer över 80 kils! ALDRIG.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar