6 juni 2014

Lyssnar på kroppen

 Började denhär dagen med en smarrig kopp frukost: Egengjord fil, färska jordgubbar, och kiwi (dethär är faktiskt en bild från igår, för idag hade jag ingen mer Granola, snyft!)
Igårkväll plockade jag in en liten bukett syrener. Idag doftar det så härligt hemma!

Idag har det absolut inte känts som fredag. Mer som onsdag, kanske. Lång dag på jobbet. Inte så mycket att göra, varken i städväg eller i barngruppen. Så jag har varit lite överallt. I tvättstugan och på avdelningen och i målarförrådet. Och dedär sju timmarna har gått sååå låååångsaaamt. Så vi kan summera som så, hittills har veckan gått snabbare än jag hunnit med, men idag saktade farten in ordentligt. Och skönt så, eftersom det blev helg! Hade planerat att sticka iväg till gymmet direkt efter jobbet, men nu lyssnar jag på kroppen istället. Har målat ett bord och en hylla idag, vilket betyder många böjar och oergonomiskt arbete. Så ryggen är helt slut. Ingen bra idé alltså att köra fyra serier i full speed. Så jag väntar. Kanske blir det bättre till kvällen, kanske inte. Hinner nog ännu imorgon, om det känns så. Man behöver ju vila också. 

Inväntar sambon för lite fredagsgrillning, sen ska vi se vad som händer. Är på slapp-humör idag, känner jag! Trött i knopp och kropp.

2 kommentarer:

  1. Säg om du vill att jag köper mer Pauluns musli eller granola åt dej när vi kommer hem på semester ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. He sku va jättesnällt Fia! Kan kontakt dej på fb :)

      Radera