26 juni 2014

Resfebern

Vet inte om det är den uteblivna sommarvärmen som får reslusten att vakna i mig, eller vad som händer. Kan inte släppa tanken på att boka södernresa. Helst vill jag ju åka iväg till USA precis just nu. Men det krävs nog en del tid, planering och framförallt pengar för att det ska bli av. Nästa sommar, då jävlar! Om jag bara har fått ihop sparat en saftig summa tills dess, och får övertalat sambon, så åker vi iväg en månad. Kan inte släppa tanken, tänker inte släppa tanken. Mitt nya motto här i livet: Gör det du vill, innan det är försent. Lite så jag lever just nu... Ett inlägg om det småningom!

Men just nu googlar jag september-resor. Som ni redan vet är jag riktigt riktigt sugen på Dubrovnik, Kroatien. Men det känns lite dyrt för mitt tomma konto.. Hade jag inte köpt bilen skulle jag inte tveka alls. Nu känns det mera som om en 300 euros Turkiet-resa är vad jag har råd med. Men Turkiet har jag ju sett x-antal gånger. Alanya har jag sett tre gånger redan. Visserligen älskar jag staden, älskar närheten till allt. Känslan där. Och värmen, åh värmen! Vet att en Turkiet-resa i september är bra både för plånboken och vädermässigt. Lite tråkigt och tryggt bara. Grekland är kanske inte ett alternativ just nu heller. Det har både jag och sambon sett också, och blev kanske inte så förälskade. Så nu vet jag inte. Cypern? Nåt annat? Har ingen aning. Men resa, det vill jag! Och dyrt ska det helst inte vara. Max 600€ för själva resan. Såattehäran... Tips?

MVH Söderndiggaren

Vackra Kokomo beach, Curacao (mammas bild)

6 kommentarer:

  1. Mamm fylder jo 50 nästa juni, så tå ere väl nåo tänkt att vi ska far nastass, Kroatien ha vari på tal åtminstone :)

    SvaraRadera
  2. oj, he had ja nog int hört na om, he sko jo va nice!

    SvaraRadera
  3. Ähh, kom mee ti kreta tå vi far ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. skådar faktiskt på Grekland no.. när vare ni sko fara? :)

      Radera
  4. Rekommenderar Grekland! Har varit både till Rhodos och Kreta och gillade ställena. Cypern e oxå bra :) Som en mix av Grekland och Turkiet kan jag tänka mig(har int vari ti Turkiet). Man blir lite förvirrad av vänstertrafiken bara :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. vi va ti Kreta nangang i tiderna, he va jo heilt ok men kanske int na ja sko besök som "ungdm" utan bån :) men funderar faktiskt liti på Rhodos nojyst!

      Radera