8 juli 2014

Cykeln


Min trogna vän cykeln, allt jag behöver för en perfekt träningsrunda i kvällssolen! Fortfarande ganska varmt när jag for iväg där runt halv nio. Uppför den tunga Kyrkbacken och så iväg. Det är nog nåt särskilt med Kimo i kvällssolen. Nåt magiskt nästan. Hur solen sänker sig över fälten, hur det glittrar i vattnet... Bästa cykelunderlaget också, asfalt hela vägen och sådär passligt tungt med lite uppåt och neråt. Många klunkar vatten och några minuter paus innan jag vände om där strax efter Kyroboas. Bra musik i öronen. Hemma kollade jag pulsklockan medan jag vattnade blommorna - 21,5 kilometer på 50 minuter. 760 förbrända kalorier, medelpulsen på 171(!) och 25km/h som medelhastighet. Med andra ord hade jag ganska bra fart på idag! Och fick upp ett ordentligt flås av värmen. Vann över gymmet med hästlängder! Dethär gör jag om så ofta jag kan! Bara jag får ihop mina tre gympass i veckan får det duga nu i värmeböljan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar