4 juli 2014

DIY fotovägg

Här kommer nu Mimmis 10 enkla steg till hur du gör din egen fotovägg! Allt du behöver är lite tid och tålamod. Och förstås tavlor, spikar och ett jävligt stort papper. Varsågoda: 

1. Välj ut en tom vägg, måtta ungefär var du vill ha "installationen". Jag markerade med tejpbitar i yttersta och nedersta kanterna.
 2. Bred ut ett papper, minst lika stort som "installationen", på golvet.
 3. Placera ut tavlorna i valfri ordning. Jag försökte hålla vissa raka kanter, annars ganska huller om buller placerade.
 4. Rita av tavlorna. Jag skrev också vilken tavla som skulle vara var, för att slippa prova ut sen.
 5. Klipp jämt med de yttersta ritade tavelkanterna och tejpa upp hela pappret på väggen, där du vill ha "installationen". Tavlorna har jag samlat i högar radvis, uppifrån ner.
 6. Leta fram passliga spikar och en hammare. Lyckost mig hittade spikarna ute i förrådet, och slapp åka till Kullas och handla nya!
 7. Använd tavlorna som mått när du väljer var spikarna ska sitta. Spika in igenom pappret.
 8. När alla spikarna är på plats, dra bort pappret. Jag använde nu mina skrivelser på pappret som guide till var tavlorna skulle sitta.
 9. Börja hänga upp tavlorna. Vissa små justeringar kan behövas, t.ex. spikarnas vinklar.
10. Färdigt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar