13 augusti 2014

Bostadsmässan i Jyväskylä

Så i söndags blev det tidig väckning för mig. Klockan nio stod Sara på gårdsplanen, och vi hämtade småningom upp Madde, Cila och Maria. Vi styrde upp på okända vägar och hamnade småningom, med GPS:ens hjälp, i Jyväskylä. Mässbussen plockade upp oss och runt klockan ett var vi framme vid mässområdet vid Äijälänranta. 37 hus senare var vi gaaanska möra i benen! Orkade inte med höghusen, det skulle aldrig ha gått. Vi var trötta och hade typ vätskebrist och en Cila som knappt kunde gå en meter till med sin sjuka fot. On the road again runt klockan sex, och så hade vi den bästa hemresan med det bästa sällskapet. Var sjuk i magmusklerna ännu dagen efter av allt skrattande!


Alltså ni vet inte hur glad jag är för att ha dessa fyra tjejer i mitt liv! På något vänster har vi liksom smält ihop så bra. Sara och jag har varit vänner sen lågstadiet nån gång, hennes mamma var då min lärare och vi introducerades i nåt skede. Madde och Cila har jag varit bekant med sen högstadiet. Madde och jag kände kanske främst varandra via sociala medier. Cila gick på samma årskurs, och vi hade nån gemensam vän. Madde och Cila har varit barndomsvänner, Cila och Sara blev goda vänner i högstadiet/gymnasiet. På nåt vis lyckades vi sen alla hitta karlar från Årvas, och så har vi bara blivit bättre vänner med åren. I något skede började både jag och Madde läsa Marias blogg, och eftersom vi ändå till och från bodde i samma by, frågade vi en dag om Maria vill hänga med på en av våra promenader. Visst ville hon det, och på den vägen har det fortsatt. Känner mig så lyckligt lottad att ha så fina människor i mitt liv, ni är oersättliga! <3

Har över 500 bilder från Bostadsmässan, så ni får ha överseende med att jag inte riktigt orkar sätta upp dem i den takt jag "borde". Här kommer i varje fall första högen, främst förflyttningsbilder och några få detaljer. Ska försöka kategorisera resten rumsvis, annars blir det ju tuuuusen bilder som hamnar under rubriken "favoriter från Bostadsmässan".

 Första huset i sikte!
 En absolut favorit.
 Snygg tapet, från Marimekko!
 Tänkte stoppa i handväskan och ta hem.
 Fnissar åt denhär bilden, det finns tydligen nån som är mer dvärg än jag - Sara! HAHA Sara och Maria har nog väldigt olika kroppar. Men lika fina båda två!
 Bra utsikt! Speciellt till glasskiosken...
 En härlig rabatt, utanför Kannustalos Lato.
 "Saras husi".
 En sol på väggen.
 Alltså! En kossa! På Bostadsmässan!
 Ett av favorithusen, Muurametalos enplanshus.
 Lavendel och jordgubbar.
 Påväg ner för en av otaliga trappor.
 Pehmis-paus!
 Challenge accepted?
 Madde träffade en dino!
 Jag såg en rikto rally-Opel!
 UFO-konstverk fanns lite överallt...
 Snygg plantering, en sån kunde man ha hemma!
 Say cheese!
 Snygga brudar x5.
 "Ei saa istua"-skylten under gungorna var ju fruktansvärt irriterande.
 Kitchen aid, hello!
 Jag var lite slö i sista huset...
... de andra satt redan och suckade och pustade när jag kom ut. Tack tjejer för en toppendag i det bästa sällskapet!

3 kommentarer:

  1. Jag blir nästan avundsjuk på er gemenskap. Tänk om jag också hade så fina vänner...

    SvaraRadera
    Svar
    1. för några år sedan sku ja aldri ha trott att ja sku stå där ja står ida, när man tänker på vänskap. när ja börja på BI så hade jag knappt några vänner, var för de mesta ensam o deppad. på nåt vis har det sen bara växt fram under åren, denhär vänskapen, nästan från ingenting. så än finns det hopp, de gäller bara å hålla ögonen öppna :)

      Radera
  2. Dessutom har jag en fruktansvärt bra hållning *host host* på handi bilden så ja siir ännu kortare ut än va ja e på riktit...

    SvaraRadera