24 augusti 2014

Kokkola JM 2014

Någon kanske lade märke till att jag aldrig satte upp några bilder från årets Kardaanikunkku. Nå, det var ett medvetet val faktiskt. Alltid när vi är på biltävlingar tar jag x-antal bilder. Brukar sätta upp dem här på bloggen med beskrivningar om vad som hänt och hur det gick osv. Responsen är, i 99% av fallen, noll. Och då är det inte sådär jättesuperduperkul att lägga tid på att fota, förminska, ladda upp, beskriva, om ingen ändå är intresserad. Så Kunkku-bilderna blev kvar i juli-mappen här på datorn. Nu tänkte jag ändå sätta upp några (hehehe) bilder från helgens varmanstävling i Kemora. Kanske nån nytillkommen läsare är intresserad!

 Lördag:
 Damerna först! Jag och Ida representerade i damklassen. Kalle var duktig att fota!
Mitt första heat: Blev 4:a, 1-3 gick direkt vidare till semifinal..
 Under dagen kördes också en crosskart-tävling. Häftiga bilar med världens mest irriterande ljud!
 Ida i nr 49!
 Jessica susar förbi i nr 125.
 Mitt andra heat: Jag och Ida i samma start, spännande!
 Och jag körde mig till en lähtövoitto och kom vidare till semifinal! Ida föll tyvärr ur.
 Jessica blir bogserad. Så jag var ensam om att ta mig vidare i damklassen.
 På något underligt vänster tog jag mig in på en fjärde plats och steg alltså till sijoituslähtö 2!
 Nu är det nervöst. 1:an till A-final, annars är det kört!
 Det var tightare än tightast hela tiden. Väldigt jämnt!
 Slutade med en 4:e plats i sijoituslähtö, och totalt sett alltså en 10:onde plats för mig! När jag kom över mål slog tändningslampan på och bakhjulen nitbromsade. Visade sig att bilen skärt... Det blev alltså inget mer Sierra-körande, och Kalle fick agera publik resten av helgen.
 Svärfars tur i EVK.
 Hann inte med!
 Här var det blåvitt!
 Så kan man också skruva...
 Kalle blev sugen på öl.
 Det blev en svart flagga för svärfar i semifinal, så tyvärr tog resan slut där för vårt gäng.
 Michael (nr 33) i A-final i EVK!
 Sen  blev det prisutdelning.
 Fick pokal och en Aalto-ljuskopp i äppelgrönt.
 Årets första pokal!

Söndag:
Rasmus blev 4:a i junior! (i Toffes gröna Ford)
 Svärfars tur i allmänna.
 Bo's hjulservice.
 Svärfar brassar på.
 Jan voltade!
 På pausen underhöll jag Liam och Olle. Gullungar!
 Svärfar kämpade sig till semi, men sen gick det inte mer.
 Glenn pågång!
 Hejheej!
 Michael gjorde bäst ifrån sig i allmänna och kom till B-final, grattis!
It räjnar e väl tär hejm?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar