16 augusti 2014

Min lördag

Denhär dagen blev en riktigt såndär spontant ledig och skön höst-lördag. Hade egentligen tänkt stiga upp i arla morgonstund, dra på veckans tredje (snyft) morgonpromenad och sen hänga med sambon en sväng till Vasa. Istället tog jag sovmorgon till tio, hummade omkring en bra stund och kom mig sen småningom iväg på en PW. Hade verkligen fart på idag, pulsen var runt 170 hela tiden! Sluttiden blev exakt 42 minuter (5,1 km) och hastigheten 7,25(!), så riktigt nöjd får jag vara! Fixade lite frukost/lunch åt mig i form av hallon-blåbärskvarg samt piroger med smör och äggskivor. Gick över vägen till Amalia för att handla ett bröllopskort, hem kom jag förstås med några småsaker åt mig själv också... Sen skulle jag vara duktig och klippa gräset. Nå, som vanligt gav gräsklipparen upp efter ungefär halva gräsmattan. Suck alltså, att det alltid ska hända när jag klipper! Så jag blev sur och gick in och slöade vid datorn istället. Fixade lite lunch/middag, fiskpinnar, ris och currysås. Alltså min kärlek till fiskpinnar ser inga gränser dethär året..

Nu ska jag hoppa i duschen och sen fixa lite tråkiga grejer såsom räkningar och NNSB-listor osv. Klockan 18 är vi bjudna till Paviljongen här i Årvas för att fira Daniel och Luzilla som gift sig. Kul med bröllop! Har lackat naglarna rosa kvällen till ära. Ska dra på mig min Dress Like Marie-klänning och försöka få ordning på håret. Ser framemot kvällen!

 Idag fick jag så lov att dra på mig nya träningsskorna igen, efter att ha pausat dem över sommaren. Fick ju såna fruktansvärda blåsor av dem att jag gav upp hoppet om att de nånsin skulle passa. Nå, nu har jag ju fått skavsår av de gamla skorna också, så idag satt dessa riktigt bra!
Skönt att gå med! Gamla skorna åker i skräpkorgen illa kvickt efter att ha orsakat detta...
 Alltså dendär jävla gräsklipparen. Morr!
 Här har ni mig idag, exakt två veckor efter min första morgon-PW. Vågar påstå att det hänt lite!
 Vid Amalia föll jag för en mintgrön liten kruka. 3€ betalade jag för den och nu är det en ljuskopp på vårt matsalsbord.
 Hittade en snygg växt i en ännu snyggare kruka som jag bara inte kunde lämna kvar i butiken. 7,50€ för denna...
 Känslan när du märker att du för x-antal månader sen köpt hem ett presentpapper med bollar i exakt den nyans du vill ha prylar av... Nice liksom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar