15 augusti 2014

Tearing down the walls again

Ännu ett öppningsskifte avklarat, och därmed är första riktiga jobbveckan förbi. Svisch lät det bara! Gissar det blir jullov på nolltid om vi fortsätter i denhär takten... Trampade hemåt där strax efter klockan två. Magen kändes bra idag så äntligen kunde jag dra på mig gymkläderna och traska iväg. Måste säga att denna veckas paus gjorde gott för motivationen, för idag var jag minsann taggad! Första armpasset på nya programmet, och jag fick vara ensam på gymmet största delen av tiden. Kutade omkring i endast tränings-bh, bara för att jag kunde. Skulle vara intressant med en våg just nu, för jag gissar jag gått ner nåt kilo denna vecka nämligen... 15 reps och 4 serier 6 veckor framåt. 50 minuter senare tog jag fram stretchpinnen och sen traskade jag hem igen. 

Kylskåpet gapar tommare än tomt. Vi har inte handlat på hela veckan. Inte orkat laga mat heller. Har inte rört disken alls, men det hade som tur sambon gjort både igår och idag. Tack och lov för det! Det ända som finns i kylen är typ grönsaker, ägg och smör. Nå, hittills idag lever jag på Leenas goda potatismos och nuggets med kallsås, och så en stor portion blåbärs-hallonkvarg efter gymmet. Men borde verkligen komma oss till butiken och fixa nåt ätbart. Hemligheten bakom kilona jag (eventuellt) tappat ligger nog i maten jag inte orkat tillreda eller äta. Men så är det ibland. Orkar inte, fysiskt eller psykiskt.

Hejheej!
 Borde kanske börja fota hemmet ur udda vinklar lite oftare! Idag bloggar jag från matbordet, väldigt ovanligt för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar