22 september 2014

Bitter


Ja ä int bitter! Eller jo, det är jag faktiskt. Vaknade i morse med sjuk hals, tungt huvud och snorig tillvaro. Förkylningen kom tillbaks tiofalt... Klädde på mig tjockt idag. Sparade på krafterna och tog bilen till dagis. Sen var det förstås bara några ynka plusgrader och en isande vind när vi var ute på gården på förmiddagen... Och iskallt på golvet när vi vilade på eftermiddan. Försökte styra upp med en kopp varmt te på kaffepausen, och skickade inte ut barnen förrän jag själv skulle sluta för dagen.

Ändå är jag lite krasslig och väldigt hängig just nu. Åt en pajbit och lite sallad när jag kom hem runt halv fem. Bestämde att det blir nog ingen zumba för min del idag, fast hur mycket jag skulle vilja. Sitter ännu och bollar fram och tillbaks om jag ska åka till Jepo på "Rapakaffe" eller ej. Just nu lutar det mest mot att bara ligga och vila. Men sen vet jag hur fort jag blir rastlös... Nå, hinner ännu fundera en liten stund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar