19 september 2014

Sommaren dröjer sig kvar

Hur jag än försöker låta bli att vattna blommorna, glömma bort dem, strunta i dem, ja whatever, så fortsätter de att se åtminstone något så när fina ut här på vår gård. Pelargonerna har jag tänkt försöka övervintra, så dem ställde jag redan runt villaavslutning på bankens trappa under tak. Ännu har de nya knoppar, fast jag knappt vattnat dem! Blomrabatten har jag inte gjort nåt åt på ungefär en månad, men ändå växer både blommor och ogräs fortfarande i duracellfart... Snöflingeampeln är väl egentligen den ända som visar tecken på att ge upp för säsongen, men sen varje gång jag ger den lite vatten piggnar den till igen. Till och med rosorna blommar ännu, helt sjukt!

Visst, det är fint med blommor och jag borde väl vara glad att sommaren åtminstone på något vis dröjer sig kvar här i vårt land. Men jag vill ju ha höst och höstblommor! Calluna och höstkrysantemer blandat med silverfallen och silvertrådarna som brukar klara höstens väder så bra. Men nähepp, tydligen inte säsong för det ännu! Krysantemerna finns ju dessutom inte kvar i butikerna mer heller, så dem missade jag i år. En okänd risblandning köpte jag häromdagen på Livsmedel. Men då hade jag ju inte kvar nån jordpåse i uthuset så det blev ju inte sådär jättesuperlyckat...

Hahah, snyggt!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar