15 september 2014

Tillbaka till rutinerna

Hej påå edar! Det är måndag och ny vecka som gäller då igen. Började med jobb 8-15 + planeringstid på det. Trampade hem i solskenet strax före klockan fyra. Hann slappa på soffan en bra stund innan sambon stövlade in genom dörren. Det blev lite provisorisk middag, han fick äta gårdagens makaroner och knackkorvar medan jag värmde ett öppnat paket spenatplättar som jag hittade i frysen. Gubben for ut och skulle klippa gräset med vår nya (nåja, nyaRE) gräsklippare... Tror ni den startade? Nä! Jag for och handlade och han for och skruvade klipparen.

Ikväll ska jag ta mig till gymmet för första gången efter semestern. Tackar gud och alla hans änder för att det är armpass och inte nedrekropp som står på schemat. Annars hade jag nog vänt om i dörren tror jag. Vet hur tungt det kommer vara efter allt semesterfrossande och latande. Menmen, det är bara att bita i det sura äpplet och börja på! Sen ska vi se hur det går när jag kommer igång, borde småningom vara dags för programbyte. En tid nu har jag funderat på om jag alls ska anlita PT längre, eller om jag fått tillräckligt med kött på benen (hehehe) för att fixa det själv. Vet ju i princip vilka övningar jag tycker om och som ger resultat, vet vad som funkar med ryggen och inte. Har program från ett år tillbaka med många olika övningar, så där borde det åtminstone inte brista. Det jag är fundersam över är hurudant pass jag borde göra upp, splittat, ja, det vill jag. Men hur många reps, serier? Får väl helt enkelt googla. Eller så får ni gärna tipsa mig!

Sen funderar jag också mycket över höstens träningsrutiner. Det blir Pensala-zumba på tisdagar med start imorgon. Sen brukar ju jag och mamma köra Jeppis-zumba på måndagar också, bara jag har tid och ork. Tre, helst fyra gympass vill jag hinna med, varav söndag är fastslagen som en dag. En ridtur (ofta i kombination med måndagszumban) far jag på. Sen var ju mina morgon- pw riktiga succépass! Men sen ska jag hinna vila också. Umgås med sambon och vännerna. Träningen ska inte bli nåt som tar över all min fritid, för det har jag ändå så lite av. Men realistiskt sett borde jag hinna med 2x zumba, 3x gym, 1x ridning, 3x promenad. Om jag då ska ut och gå med en kompis nån kväll så behöver jag ju bara gå 2 morgon-pw. Har också haft i tankarna att ett av gympassen skulle bli ett morgonpass. Exempelvis om jag börjar 8:30 så hinner jag ju hur bra som helst ta mig till gymmet före. Bara att stiga upp 0600 och traska iväg. Det som gräver mig är bara hur jag ska göra med frukosten... Nå, det får bli ett senare bekymmer!

Mål 1: Gå tillbaka till att se ut såhär.
Mål 2: Minska ännu lite till och få mer synliga muskler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar