18 september 2014

Torsdagsfeelisen

Här har ni lill_Mimmi i soffan! Varje gång jag skriver min mejladress nånstans tänker jag att det nog är dags att byta. Visserligen har jag två(!) gmail-adresser och sen skulle jag säkert få öppna en via kommunen också, men det har liksom aldrig blivit av. Hotmail är så enkelt och ja, alla skickar ju till den adressen. Men liiiite pinsamt är det ju nog när man fyller i på cv och sånt, "nej jag var absolut inte 13 år när jag kom på dendär adressen". HEHEHEH.

Okej, moving forward, hur vi nu kom in på detdär... Idag har jag varit på jobbet mellan kvart före åtta och kvart före tre, men jag stannade kvar till halv fyra och fixade och trixade lite på datorn osv. Idag bakade vi äppelpaj med barnen och mumsade i oss som efterrätt till ärtsoppan och de nybakta rågbröden. Jo hej, var det nån som skulle ta tillbaka sitt nyttiga liv denna vecka eller!? Kände mig mycket piggare och friskare på jobbet idag och tänkte nästan att kanske jag sluppit förkylningen och kan smygstarta träningen med en promenad ikväll. Men nu när jag satte mig här på soffan blev jag plötsligt helt totalt slut och trött och seg i skallen. Snoret rinner inte och halsen är inte sjuk heller, men allmäntillståndet är segt och hängigt. Så får väl nog bara bita i det sura äpplet och vila resten av veckan också.

Sen sitter jag och funderar på dethär med datoranvändningen. Nu när jag inte är i träningsskick blir det lätt att jag sitter och fördriver timmar och åter igen timmar här vid datorn. Har ungefär tusen inlägg som surrar på i huvudet, femton inlägg i utkastet och nästan hela halva Alanya-resan kvar att berätta om. Så väger jag då denna blogg-inspiration och inläggsrikedom mot att jag skulle sluta vara så nördig. Gnuggar geniknölarna och tänker vad jag kunde göra istället. Det ända jag kan tänka mig är att klippa gräset, men det räknas ju som motion för en förkyld kvinna i sina bästa år. Dessutom är ju gräsklipparen sönder (NÅ SELLAN!) så det blidde ju till ingenting. Städa? Nä, det gör vi nästa vecka. Umgås med nån kompis? Kanske det, om de inte är rädda för förkylningsbobbor. Gå ut på promenad? Ja, om jag inte hade varit såhär hängig. Säg mig, vad GÖR MAN egentligen om kvällarna, om man beslutat sig för att inte sitta vid datorn eller bläddra på telefonen? För jag är helt lost. En powernap är ungefär den bästa idén jag har just nu.

Nå, den som lever får se! Ska åtminstone försöka att släcka ner denna dator senast klockan sex idag. Så får vi se då hur det går...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar