16 september 2014

When it hits you

Så den har tagit mig nu, förkylningen. Som väntat. Det är väl nog lite för otroligt att man kan jobba på dagis och resa till södern men ändå inte bli förkyld. Vet inte ens när jag senast skulle ha varit förkyld. I april kanske? Hade ju storslagna, minutiösa planer för denhär dagen. På dagis mellan åtta och tre. Sen raka vägen (med en tankpaus vid ABC) till Nykaabi, hoppa i ridkläderna, trampa iväg till stallet och så ut på en tur med Elli. Ungefär vid denhär tidpunkten började jag känna mig trött, frusen, snorig och tung i huvudet. Var ute strax över en timme, tog det lugnt bara men var ändå slut när jag kom tillbaks till stallet. Åt en skål yoghurt med müsli hemma i Jutas, och velade länge över hur jag skulle göra.

Zumba i Pensala klockan 19. Klockan var strax före sex. Jag kunde sitta och chilla i föräldrarnas soffa en halvtimme och sen åka iväg på zumba, eller sen kunde jag åka iväg hem direkt och vila där. Beslutet var svårt men jag lät förkylningen vinna. Gav upp och tänkte att om jag inte tränar så blir jag fortare frisk. Hoppas verkligen det då, för jag hade sett framemot zumbastarten ikväll! Så istället köpte jag två paket socker, plockade ihop en påse med burkar och bilade till Kalles mommo med en påse äpplen. Jag gav en chokoplatta, hon lovade att göra äppelmos. Så satt vi och pratade bort en och en halvtimme innan jag åkte hem igen. Vände ihop äppelpaj och tog under tiden den var i ugnen en varm och skön dusch. Sambon kom hem och vi kollade dagens Idolavsnitt och avnjöt nybakad paj med glass.

Nu ska jag hoppa i pyjamasen, borsta tänderna och dra täcket över huvudet. Hoppas verkligen att denna förkylning går över illa kvickt! Som jag sa åt sambon, vem har nu tid att vara förkyld när man är tjockis efter semestern?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar