24 september 2014

Where are all the yellow leaves at?

Förra hösten minns jag som väldigt vacker. Gula och röda löv överallt, som glittrade i senhöstsolen. Relativt varma dagar, men med friska krispiga vindar. I år är det nåt helt annat. Regn, snö och hagel, allt på samma dag. I september! Nästan alla löv har blåst bort redan, och de har knappt ändrat färg. Världen är bara kall, brun och ful just nu. Och det gör mig inte alls glad! Vill ju ha detdär "typiska" septembervädret, när man ännu har sommaren i friskt minne, men njuter av att mörkret lägger sig om kvällarna. När man får krypa upp i soffan, invirad i en skön filt, med en varm kopp te och med massa ljus tända omkring. När man står ute på gården i jobbet och svänger ansiktet mot de sista, varma solstrålarna för året, och lyssnar på löven som rasslar i vinden. En SÅN höst vill jag ha. Inte såhär, inte NU!

9:e oktober förra året. Får se hur det ser ut i år...

Annars har dethär varit en helt vanlig onsdag i livet. Jobbat, värmt lite av gårdagens tomatsoppa (recept incoming!), fantiserat om lite hus... Sen åkte jag iväg mot Vörå där strax efter klockan sex. Jag och fröken Andersson slog på stort och gick en riktig långrunda ikväll, i sällskap av Beaglen Pelle. Min pulsklocka är på reparation, och Linn hade inte satt igång sin Sports Tracker, så vi har ingen som helst aning om hur långt vi gått. Men det kändes långt! Mest i benen. Kallt var det också! 1h 55 minuter stannade i varje fall tiden på, så jag gissar att vi gått 12-13 kilometer ungefär. Så en hel del samtalsämnen hann vi avverka under den tiden. Hade inte velat ändra på nåt, förutom klädseln.. Nästa gång blir det "lankkare" (långkalsonger) under träningstightsen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar