18 oktober 2014

Min helg hittills

Det har alltså visat sig att jag är ganska bra på dethär med videobloggar. Funderar på att införa "månadens videoblogg", vad tror ni om det? Den stora frågan är bara vad jag egentligen ska prata om, för vi vet ju alla att en videoblogg i likhet med mina vanliga blogginlägg inte skulle vara speciellt intressant... 

Janå, på tal om vanliga inlägg. Igår kom jag hem från jobbet vid 15:30-tiden. Hann sitta nån minut innan jag bilade iväg, med stopp vid ABC, där jag köpte ett par höstskor via FB-loppis. Sen raka spåret till Nykaabi och hem till föräldrarna i Jutas. Pizzaperjantai med kärnfamiljen + gubbar på agendan! Men min gubbe kom inte med... Vi gjorde smarriga pizzor och smaskade i oss. En riktigt trevlig kväll som avslutades med IKEA-beställning. Hemma igen var jag lagom tills Idol började sändas på tv. Mös ner mig i soffan med två nävar lösgodis. Sen kom Conny på besök en stund och vi kollade film med ett halvt öga medan vi pladdrade sönder varandra. Vilken himla tur att vi återupplivade vänskapen igen i somras, sanna mina ord!


Idag blev det tidig väckning, 8:15 tjöt alarmet och så var det bara att hoppa i kläderna, kleta lite mascara i fejset och starta Mercan för en Jeppis-dag. Tio befann jag mig vid ABC i Jakobstad och nån gång före fyra bilade jag hemåt igen. Vi hade alltså varmansskolning hela dagen lång. Och bra gick det, nu får jag köra fem år till! Stannade till hos Bea i Nykaabi, där jag ärvde 1,5 meter inredningstidningar.. Haha! Kom hem vid fem, fixade rotmos och ugnskorv, och sen dess har jag suttit i soffan.

Sambon smet iväg till en av "grannarna", medan jag funderar på vad som händer ikväll. Är riktigt sugen på bio och funderar hårt på filmen Gone Girl. Problemet? Den börjar ganska snart och sambon lät inte speciellt intresserad... Jag tappar snart nerverna här, alls I'm sayin'.

3 kommentarer:

  1. Ja, månadens videoblogg! :D Btw, ja sko å vill si Gone Girl, men får int Micki med me. Ska vi slå följe nain da? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. hördu he sku vi kuna gör! Sara sku å ha vari intressera ti kom på bio, så kanski vi kan fara flickona nain kväll? :)

      Radera
    2. He låter som en bra idé! :D Dähär måst vi spån vidare på.

      Radera