2 oktober 2014

Teförvaring

När jag handlade hem spraymål gjorde jag en snabbsvepning i huset och funderade på vad jag kunde förnya. Hittade några saker, men kände att jag behövde nåt att öva på också. Ni har ju redan fått se bestickburkarna och plåtburken jag gjorde om, men nu tänkte jag visa ett annat litet projekt också. Ovanför spisen har vi öppna hyllor, som egentligen är tänkta för kryddor. Själv är jag riktigt allergisk mot att ha framme alla kryddor, det blir ju så fult och plottrigt! Förutom om man har snygga kryddburkar med snygga etiketter, alltså. Då är det en helt annan historia. 

Nåja, jag förvarar i varje fall lite smått och gott på dedär små öppna hyllorna ovanför spisen. Några ljus, socker, salt- och pepparkvarnar och en burk med diverse grejs (pennor, magneter, gummiband, tandpetare osv.). Och så mina burkar med indiskt te. Dessa beslutade jag mig alltså att ge mig på. Locken blev sprayade med mintgrönt och sedan gjorde jag ännu "etiketter" med svart spray. Skrev på med krita vad burken innehåll och voila, så hade jag nästan ett helt nytt kök. SOM MATCHAR. Jejee! Nu funderar jag vad jag ska ge mig på härnäst!

IKEAs "Rajtan"-kryddburkar med silverlock...
  ... new edition. Så mycket bättre, om ni frågar mig!
Enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar