23 november 2014

If there's any other way

Här är det söndagsfeelis i gården. Vaknade upp i mitt barndomsrum i Jutas i morse, efter en trevlig damkväll hemma hos Tossa igår. Firade pappa med tårta och presenter, pratade om dittan och dattan. Jag och syrran funderade lite på hemliga julklappar. Sen hoppade jag i ridkläderna och bilade iväg till stallet. Det blev en timmes tur längs skogsvägarna med tant Elli idag. Så härligt! Och ryggen bråkade inte ens särskilt mycket. Såg många fina julgranar under turen, hrm... Innan jag åkte tillbaks hem till Årvas blev jag ordinerad att hämta kebabrulle från Victoria. Okejdå. Själv var jag väl mest sugen på makaronisalladen men.. Sambon satt klistrad framför Formula från sekunden jag steg in genom dörren. Själv har jag varit duktig och målat andra (och sista) varvet i kontoret, rivit bort alla tejpbitar (lättare sagt än gjort!) och dammsugit och skurat golvet. Väntar bara på att nån ska spika fast golvlisterna åt mig så jag får lyfta in skrivbordet och annat jag väntat på i 1,5 år... Och så tror jag att det blir en svart IKEA Expedit (nä de heter ju Kallax nuförtiden) med åtta fack som förvaringsmöbel. Perfekt?

Sen lyssnar jag helst på For the widows in paradise med Abalone Dots idag. Tyvärr finns det ingen ren version på YouTube, men om ni spolar fram till 6:33 här ska ni få höra på nåt vackert. Okej?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar