21 november 2014

Om att inte hinna blogga

Som de flesta i den finlandssvenska bloggvärlden är jag riktigt on fire just nu när det kommer till bloggandet. Ja, man skulle kanske inte tro det när man ser på min blogg alltså... Men låt mig förklara för er hur det ligger till:

Ni ba:
Och jag ba:
Och ni ba:
Vad är du egentligen så busy med då Mimmi!?!
Jag ba:
Ni ba:

Anki skrev i tisdags om den fina balansen mellan bloggtorka och tidsbrist. Före gruppen Finlandssvenska bloggare kan jag nog ärligt säga att jag mest led av bloggtorka eller idébrist, vad man nu vill kalla det. Sen gruppen kom till och jag dagligen ögnar igenom flödet så får jag idé efter idé. Var hamnar alla dedär idéerna då? Jo, i mitt utkast! I skrivande stund har jag inte mindre än 16(!!!) inlägg i utkastet. Vissa är ganska långt gångna i tankarna, medan andra bara är små sandkorn som fötts från andra människors inlägg.

Varför stannar inläggen i utkastet då? Jo, för att jag är busy hela tiden! Kan verkligen inte fatta hur jag har såhär lite tid över för bloggen NU, när jag knappt gör nåt på kvällarna. Jag menar, hur hann jag förr när jag tränade 6 dagar i veckan!? Ja, det är nog ett mirakel. Hur mycket eller lite tid jag än har så hittar jag alltid nåt att fylla den med. Och egentligen är det väl ingen dålig grej. Det är bara dåligt när jag för en gångs skull har skrivripuli, men aldrig får ut ett endaste inlägg för att jag alltid håller på med nåt annat. Jaja, ska försöka bena av på dendär utkast-listan nu faktiskt. LOVAR. Ska bara... först.

8 kommentarer:

  1. Fina gif:s :D du e nog lika bra på det som carro tror jag minsann :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha tack :D ja böri lär me! före ja läst Carros blogg visst ja int ens va en gif va, lol!

      Radera
  2. Haha, bra att man kan inspirera ;)

    SvaraRadera
  3. Hahahah hande gif-serien alltså :'D Så jävla perfekt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahah tack, e rätt stolt sjölv å :D

      Radera
  4. Know the feeling! Jag hinner it heldär skriv, ho gärna ja än sko vill.

    SvaraRadera
    Svar
    1. he e så störand! san tå ja äntligen har tid ti skriv så halldär ja på med enmassa annat å mittiallt e klockon halv tolv å ja måst ga å sova 8-)

      Radera