16 januari 2015

Den fula ankungen i vårt hem

Låt mig nu berätta om den fulaste möbeln i vårt hem. Ni ska få några tips för att lista ut vad jag pratar om: En möbel som är helt felplacerad och inte alls följer min stil. När jag bodde i Jeppis hade det kanske funkat, får skylla på att det var i flyttvändorna jag köpte hem möbeln, innan jag bott in mig i vårt nya hus... Möbeln är ganska bekväm, men svår att förändra stilen kring. Färgen är något helt annat än de andra färgskalorna här i huset. Och ja, jag tänker sälja den. Vet ni? Det tror jag nog!

Mimmi - hur tänkte du riktigt där? En ORANGE fåtölj? Janå...
... just nu har jag täckt över den med en mysig vit filt. Funkar ganska ok. Men ser kanske inte sådär jätte fashionista ut... Söker ny fåtölj! Nån som vill köpa dendär? 20€! Vill också ha en stor RUND matta till rummet.

Har funderat en hel del kring kontoret nu när jag städat bort julen. Eftersom vi fixade ihop kontoret i samma vevor som julpyntet kom fram, är det svårt att riktigt hitta "den rätta stilen" till rummet nu efteråt. Vet inte riktigt vad jag vill göra med det, faktiskt. Egentligen borde det ju bli lite av ett gästrum också. Så en liten bäddsoffa, eller varför inte en såndär järnsäng, kanske kunde passa? Och så får skrivbordet vara kvar, samt förvaringsskåpet. Det slog mig när jag läste Christinas inlägg igår att dethär kontoret är långt ifrån vad jag är ute efter i just ett kontor. Som jag brukar säga "sen i mitt riktiga hus" ska jag ha det och det och det...  

Vad jag egentligen vill ha i ett kontor är:
- Stor bokhylla av rör och hyllplan med ett "inbyggt" skrivbord
- Bockben till skrivbordsskiva av gamla plankor
- Rottingstol med fårpläd som skrivbordsstol
- Gamla saker/skolsaker, såsom jordglober, skolplanscher, gamla lådor, koffertar...
- Hyllsystem av trälådor/"apotekarsystem"
- Naturmaterial möter svart, vitt och grått + accentfärg

Och detta i kombination med ett gästrum då.. Ja, det skulle väl ungefär bli nåt sånthär: 

När jag ser denhär bilden inser jag att jag har en gammal målarstege (A-stege) ute i cykelförrådet... Borde kanske plocka in den nu!

Jaja. Ska börja med att lösa detdär fåtölj/gästsängsproblemet. Sen lämnar jag hyllsystemet till mitt riktiga hus... PS ja, jag fastnade på Pinterest x-antal timmar så länge jag skrev detta inlägg.

1 kommentar: