21 januari 2015

Det nya vardagsrummet

Som ni kunde läsa för några dagar sen här på bloggen så är det en hel del saker jag vill skaffa hit hem (läs häär). Nu har jag hakat upp mig på att göra om i vårt vardagsrum. Ny soffa i tankarna, men det kan ni nog förstå... Fick ett bra tips här på bloggen, om en hörnsoffa för inte en alltför dyr peng på Sotka. Måttade lite idag, funderade på placeringsmöjlighet. De kän gåu! Nå, bestämmer vi oss för att köpa ny soffa, så borde vi skaffa nytt soffbord också, eftersom det vi har är alldeles för stort med en hörnsoffa. Här har jag plockat ihop lite inspiration:

 Skulle ju bli en perfekt soffa här hemma hos oss, eller hur?

Ja, jag är riktigt såld på runda bord. Men sen har jag också fått tag på en gammal ladudörr, som jag tänkt förvandla till ett bord. Tanken har slagit mig att jag kunde göra ett runt bord av de gamla plankorna, bara jag fick lite hjälp med sågandet, och hittade perfekta ben av metall till.. Hm, många idéer, lite pengar! Vi får se vad våren för med sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar