2 januari 2015

En shoppingdag

En regnig dag som denna passade det utmärkt att dra en heldag med shopping tillsammans med hon dendär bästa Andersson. Vi åkte iväg från Vörå klockan tio, hemma var jag klockan fem. Så en shoppingdag blev det minsann! Kom hem med lite smått och gott, sånt jag behövde, kanske nån extra sak. Inga extra slantar på kontot just nu, så jag kämpade verkligen emot ha-begären idag... Och tycker det gick bra, brukar nog handla för flera hundra euro när jag är i Vasa, men idag blev det faktiskt under hundra. Hurra liksom!

Ett av mina "nyårslöften" för detta år är att hålla tillbaks på shoppingen. För 2014 tänkte jag absolut inte på vad jag köpte, utan handlade bara hem det jag ville ha, kosta vad det ville, typ. I år tänker jag bara köpa sånt jag behöver. Har redan sagt åt Kalle att jag bara får köpa nåt jag VILL ha en gång i månaden detta år. Och nu har jag skrivit det hit också, så då måste jag hålla det! Ska faktiskt försöka hålla mitt ord, för i år måste jag spara alla extra pengar jag får in. Vi ska hoppeligen göra nåt (kostsamt) skoj sommaren 2016! Nån som vågar gissa vad vi sparar slantarna till?

Lunchpaus på Kaffehuset August. Verkligen supergod räk- avokadosallad!
Dagens fynd! Såssleven var ett måste, för i helgen när vi skulle servera sås visade det sig att vi inte ägde nån... Blompinnarna fick jag av Linn, för hon behövde inte alla som fanns i hennes paket, och jag behövde åtminstone en. Problem solved!
 Grå lång tröja som kommer passa perfekt med alla mina mönstrade leggins. Från Gina Tricot.
 Lång beigespräcklig kofta, Lindez. Denna var nedsatt från 30€ till 9€, så bara MÅSTE passa på, eftersom jag länge velat ha en långkofta.
 "Jeans"skjorta till jobbet, 4.95€ från Cubus.
 Puderrosa skjorta, också under en femma på Cubus.
 Enda inredningssaken jag köpte denhär månaden, då......
Blomman hittade jag på Plantagen för 1€ (ej krukan).
 
 Inne på min tredje tredelade hyacint nu. Denna var också 1€.
 Krukan köpte jag av Sofia från Perfect Home, och tyckte jag behövde nåt att fylla den med. Då blev det denna fina grönväxt från Plantagen.
 Håll i er hårt nu, men denna julplantering kostade EN EURO!!! Ville mest ha krukan, men tänkte att när julstjärnan dör kan jag sätta dendär euros blomman ni ser några bilder uppåt dit istället. Då håller det ju ganska länge!
 Två småblommor till mina Amalia-betongkrukor.

Och det var det! Okej för er kanske inte grönväxter och kläder känns som "sånt jag behöver"... Men jag valde noga ut kläderna jag drog med mig, för det är i jobbet jag är i störst behov av nya, bekväma och funktionella tröjor. Och det kom jag ju hem med! Grönväxterna måste jag ju också ha, för att fylla de krukor jag kasserat blommor ur senaste dagarna/veckorna... Det ända som var lite spontant var väl dendär bh:n, men den kostade ju för tusan 3€ och satt bra som fan. Och bh:ar behöver man väl alltid...

Nä, nu ska jag fortsätta vila på maten (matkoma efter tortillas här hej!) och sen kanske göra nåt produktiv. Eller ej. Det är ju fredag, tydligen.. Trevlig helg!

6 kommentarer:

  1. Tack för idag! :) å lill-blommona passa ju perfekt i demde små koppan! Å hande grå tröjon..nästan så ja ångrar me att ja int tog ejn å, no tå ja tänker ett! Men hey, räkna ihop att ja had "spara" 107 euro ja, tack vare rea-produkter. Kändist strax lite betär tå! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack själv! he vart riktit perfekt me blommona :) hande tröjon kombär nog bli en favorit gissar ja!

      oj, do had no spara bra tå :O ja orka it räkn va ja spara, men åtminstoni vart e under 100 euro he ja köpt, he bruk aldri händ!

      Radera
  2. Långresa eller husbygge?

    SvaraRadera