9 januari 2015

Friday, baby!


Fredagen som kunde ha varit en onsdag började vid halv åtta-snåret. Jobbdagen innehöll en (för barnen) långpromenad i det härliga vintervädret. Eftermiddagen spenderades i pulkbacken, och nu vet jag minsann varför jag varit så sjuk i yttre sidorna av höfterna senaste dagarna... För fet för en pulka! (utläses som om ni sjöng "För fet för ett fuck") Stannade kvar och planerade en stund innan jag bilade hem, med tomten i framsätet. Via butiken, och så satte jag igång lite indonesisk kycklinggryta i nya stekpannan. Om man inte har nån stekpanna med lock kan man alltid improvisera och använda grötkastrullens lock istället. Funkade perfekt och fredagsmiddagen blev en succé utan dess like. Ja eller, sambon hann ju inte hem till maten men... Så vände jag snabbt ihop sega chokladrutor (söker febrilt i bloggens historik men det verkar som om jag aldrig delat med mig av detta fantastiska och framförallt enkla recept, som jag ALDRIG fått klagomål för) medan jag snortade i mig av kommentarerna på TripAdvisor. Traskade uppför lokalbacken i snöfall, med en bricka i handen och väskan fullpackad. Skrev lite skojiga texter i takt med surret av lysrören i taket (så lät det inne i mitt huvud till att börja med).

Nu är jag hemma och det enda som surrar är tvättmaskinen och sambons dator. Här underhålls jag ofrivilligt med sportens värsta katastrofer och best of Mikael Granlund... Inga planer för kvällen, tror minsann det blir filmkväll för denhär tanten. Allt förutom soffan är på min saker-jag-bör-undvika-denna-fredagkväll-lista pga den förskräckliga träningsvärken i kroppen. Om jag säger såhär: Jag hoppas jag inte behöver gå på vessan så många gånger imorgon. It's gonna burn (i benen alltså, inte mellan).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar