25 februari 2015

Den sista lediga dagen

Min sista sportlovsdag för dethär året började med alarm på 10:00. Kollade ett avsnitt American Horror Story (spehennand!), åt frukost, gjorde mig i ordning, och bilade sen iväg mot Vasa i duggregnet. Jag hade lite tid att fördriva, så jag svängde bara snabbt in till Gallerian och Plantagen i Stenhaga, sen raka spåret till Minimani, dit jag egentligen var påväg. Tanken var att jag skulle handla hem en "stringhylla" som säljs på Minimani. Eftersom jag inte har råd med en riktig så... Nå, vill ni veta hur det gick? Klart ni vill! Jag kom hem med några prylar, men INGEN hylla. Orsaken? Jo, jag tog mitt ha-begär till fånga och köpte bara sånt jag behövde. Typ en rosa truckerkeps, 2x fingervantar och två grönväxter. Hrm behövde och behövde. FÖR SJU EURO!

Nåja, sen var det dags för den egentliga meningen med Vasa-besöket: Hälsa på Tees och Miles! Ååh, jag hade ju inte sett Miles sen dopet (I SEPTEMBER!!!), så ni kan ju gissa hur mycket han växt till sig! Jag smällde i mig en laxsallad jag plockat åt mig på Minimanis salladsbuffé, och sen for vi ut på en 40 minuters vagnpromenad runt Metviken. Tees' och Lewis' hund Kiki fick vara min eskort för promenaden, gissa hur fräsch hon var som släpat både magen och öronen i vattenpölarna längs vägen...

Hemma var jag igen vid femtiden. Sambon och jag fixade ihop räk-avokadopasta, och nu har jag vilat på maten med sista avsnittet AHS på säsong två. Snyft! Sambon ska iväg på kurs hela kvällen, och själv tänkte jag åka för att hälsa på min vän Kånrad. Ni vet, så jag kan vägen till Kimo sen imorgon när jag ska dit på jobb!

 Lillcharmörn <3
Dagens middag! Och ja, jag erkänner.. Jag köpte nya tulpaner igår, PÅ EN TISDAG. Ooops.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar