18 februari 2015

När sjukdomen lurar bakom hörnet

Idag har jag känt mig så trött, så trött. Redan när alarmet ringde 6:55 i morse kände jag att jag inte riktigt var på topp. Suckade och stönade och stod i en halv evighet och tvättade ansiktet, men inte ens det piggade upp mig. På dagis hade vi jumppa, var ute nästan en timme och satte oss sen vid matbordet. I det läget började jag känna hur ögonlocken tyngde.. Tack och lov så vilar vi ju 45 minuter efter maten, och idag måste jag nog erkänna att jag slumrade till en stund... Vaknade när barnet bredvid började klättra med fötterna på väggen. Note to self: Somna INTE. Blev lite piggare efter kaffe(te)pausen, men sen när jag slutat för dagen och fortsatte med planering på datorn så kände jag igen hur trött jag var. Kunde ha somnat på stället!

Nu är jag hemma och håller som bäst på och kokar potatis och morot till rotmos (min favorit!) och har ugnskorv pågång i ugnen. Inväntar bara sambon, för magen kurrar redan! Ikväll har jag som tur träningsfri kväll. REKO-utdelning och sen raka vägen tillbaks till dagis, där vi ska avtacka en kollega. Men ingen tårta för mig, inte! Tror jag ska gå och lägga mig lite tidigare än vanligt ikväll, så kanske jag undviker dendär sjukdomen som jag gissar lurar i min kropp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar