7 februari 2015

Saturday

Min lördag började vid niosnåret. Sambon for på en morgonkaffe medan jag låg kvar i sängen och funderade hur vi skulle göra med dagens Vasa-planer. Kände mig nämligen lite krasslig... Steg ändå upp rätt fort, gjorde mig i ordning, åt frukost och läste tidning i lugn och ro. Sen bilade vi iväg mot Vasa vid halv elva-tiden, och kom hem igen vid halv fyra. Hela idén med att åka till Vasa var att Kalle skulle shoppa upp sina presentkort för att få sig lite nya kläder, medan jag bara skulle ha lite brukssaker hit hem, som ljus och pennor och sånt.. Janå, ni kan ju gissa hur det gick. Han kom hem med en kasse, jag med fyra. Men det är faktiskt inte så illa som det låter, ska ni få se!

Nu hägrar revypremiären i horisonten. Jag passar på att vila en stund innan det blir dusch och fix och klädval, till Årvasgården ska vi ungefär klockan fem, och sen är det premiär 19:00. Och så premiärfest på det, of course! Hur jag nu ska orka med det, känner hur dödstrött jag redan är.. Nå, som tur har jag inte så långt hem i alla fall. Bara nerför backen!

Frukost: Turkisk yoghurt med honung och mango, samt en kopp te
Dagens outfit: Blus - Cubus, jeans - H&M. Och knåka!
 Jacka - gammal från Vero Moda, skor - Nahkapaikka (Tuuri), väska - loppis
 Lunchpaus i shoppingen, vid Amarillo, förstås. Chicken pocket minus dendär äckliga getosten blev det för mig, en riktig succé!
 Via Lavan en sväng på hemvägen, när det nu var så härligt väder
 Ljuset!
 OOPS.
 Nya blockljus till den söndriga House by F-lyktan
 Påfyllning i kronljusförrådet
 Bockade av basgarderobsplaggen idag: Basic vit skjorta, från Carlings
 Egentligen skulle jag inte köpa annat än det jag behöver, men på Carlings hade de "3 för 20€", och eftersom den vita skjortan hörde till det erbjudandet släpade jag också hem två till nya tröjor. De kommer passa fint på jobbet om inte annat!
 En ny träningstopp när man kasserar en gammal, they said
 Äntligen en helt vanlig svart kavaj! (ljuset gör den grå, sori)
 Igår köpte Kalle fredagstulpaner åt mig, så fina!

Nu njuter jag av lite lördagsgodis från Punnitse & Säästä.
Trevlig lördag på er!

4 kommentarer:

  1. Vilken snygg blus och härligt vårig outfit du har på dig! :) Jag har också påbörjat projekt basgarderob och försöker också tänka lite en in-en ut. En välsittande vit skjorta är också nästa på min lista :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack ska du ha! :) jag satsar också på basgarderoben i år, och ska försöka göra mig av med sånt jag inte använder, och bara skaffa sånt jag verkligen behöver. kvalitet framom kvantitet, kan vi säga!

      Radera
  2. Ååh, chicken pocket! :P Å jag som ääälskar getost!! Hoppas premiärin gick bra! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja åt allti beef pocket förr, men san di tog bort oxköttet å ersatt me rivet nötkött så gilla ja int namejr :/ no had di heilt tagi bort e från menyn. men chicken pocket med creme fraiche iställi för getost va toppen, så he blir e järett ;)

      å tack, premiärn gick superbra! över alla förväntningar. no väntar vi bara på recensionerna.. å namejr publik ;)

      Radera