1 april 2015

April april

Första april, och början, eller egentligen fortsättning, på en lång rad födelsedagar i både min och Kalles släkt. 21.3 fyller mamma år, 22.3 fammo, nånstans där runt fyller också Kalles faffa. Idag, 1.4 fyller Kalles pappa och min moffa år. 5.4 är det min födelsedag, 6.4 fyller både moster Tiina, och moster Catarinas man Johan. 7.4 är det Kalles tur, och sen är det hans faster Katarina som står sist i ledet 12.4. Vilket jäkla kalasande, alltså! Nå, tack och lov så återupptog jag -igen en gång- gymmandet ikväll. Imorgon har jag också bestämt mig för att gå på en powerwalk på morgonen, eftersom jag inte kommer ha möjlighet att motionera på kvällen, pga Kalles operation (babysitter jär hej!). Så jag är back on track! Meeen jag får väl räkna med lite påskgodis och tårtor som slinker ner under helgen... Får väl bara hålla tummarna att jag är frisk resten av våren då, så det inte blir så knasigt på #Årvasbeach2015 i år!

Nå, fastän det är första april idag har jag inte lyckats lurat nån, eller blivit lurad för den delen. Försökte faktiskt lura Kalle två gånger, först att jag tappade hela brickan med ägg jag hämtat från REKO-ringen, och sen att han hade 700 euro att betala i skatt i december. Men det funkade inte! Faktiskt var det så att ETT ägg gick sönder i bilen påväg hem, och så var det tyvärr så att JAG har 100€ att betala.. Så inga lyxiga julklappar i år då! Å he va allt för ida. Så skönt att det är "fredag" imorgon och så fyra dagars helg på det. Får bara hålla tummarna att Kalles knäoperation går bra imorgon nudå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar