25 april 2015

Inte alltid enligt planerna

... ja, trots att jag inte hade några planer för denhär dagen då. När jag väl kom mig upp och var igång i morse såg jag att Kalles mommos bil stod parkerad utanför vårt hus. Kunde inte för nåt i världen få syn på kvinnan i fråga dock, så jag hamnade ju att dra på mig ytterkläderna och gå ut. Och så gick det till när jag hamnade i räfsansvängen igen. Svärmor joinade också, och vi räfsade, släpade och plockade i två timmar. Sen slängde jag i mig lite lunch innan jag bilade iväg till Nykaabi. Härligt väder för en ridtur, så Elli och jag lunkade på i 1h 10 minuter. Hann bara hem så drog jag på mig ytterkläderna igen, denhär gången blev det dock träningskläderna. Louise och jag och Nellie-hunden traskade runt i Årvas. Sluttiden stannade på en timme och fyrtio minuter, och enligt Louise's Sportstracker var kilometrarna runt 10. Hääälit! Kände mig lite mör efteråt, och vila hade varit att föredra. Meeen, för att göra dagen ännu intressantare blev det bara en snabb dusch, lite plockning av ögonbrynen, hoppa i kläderna, och så rattade vi (jag, Kalle, Simon och Komsi) Kalles Merca mot Nabben. Och nu har jag äntligen landat på soffan framför ett avsnitt Better Call Saul. Tja, kanske kan ta dendär lugna lediga dagen imorgon istället?

 Ett ord: FU (menat åt Kalle)
 Yytejepo-glassbiln levererade Mariannepehmis!
Och på Nabben åt jag god laxpizza medan grabbarna mumsade på varsin burger. Åså en siideri på he!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar