11 april 2015

Kalashelg 2

Förra helgen kalasade vi med Kalles sida av släkten, och idag var det dags för mina släktingar att komma över på kaffe och tårta. Jag hade gjort skinksmörgåstårta, laxcheesecake, hallonmoussetårta med kladdkaksbotten, och sen hittade jag några kanelbullar i frysen också. Gästerna behövde alltså inte gå hem hungriga...

 Okej hur kunde jag missa att jag tappat ett av hallonen i kanten innan jag tog fotot!?
 Dagens presentkörd!
 Nu slappar jag framför datorn och njuter av solen som kikar in bakom rullgardinerna. Skulle göra vadsomhelst för en promenad i dethär underbara vårvädret!

Ikväll ska vi (as in Kalle, Mange Jim och jag) iväg till Vasa på bio för att kolla nyaste Fast and Furious-filmen. Wihaa säger jag bara! Vem tackar nej till att glo på Vin Diesel i två timmar liksom? Hehe. Det bästa med denhär dagen måste ju nog ändå vara att det bara är lördag, och inte söndag som jag tror...

2 kommentarer:

  1. Oj mums! Kan man få recept på både laxtårtan o moussetårtan också?

    SvaraRadera
    Svar
    1. laxcheesecake-receptet hittar du här: http://mariaheikkila.blogspot.fi/2013/07/laxcheesecake.html
      och moussetårtan kan jag sätta upp recept på nån dag :)

      Radera