6 april 2015

Två dagar i året

Här i vårt hushåll brukar vi skoja om att två dagar i året så är jag två år äldre än Kalle. Hurså, kanske ni undrar? Jo, igår fyllde jag 24, men Kalle är fortfarande bara 22. Imorgon blir han 23, så efter det är vi ikapp igen och har bara ett års skillnad.. Men obs obs, två dagar i året!


Idag steg vi upp vid elva. Fixade lite frukost, och sen hoppade jag i träningskläderna, svängde in via Amalia efter en liten inflyttningspresent, och så bilade jag iväg till Vörå för att hälsa på Linn i deras nya lya. Tyvärr så visade ju vädret sig inte från sin allra bästa sida under vår promenad idag.. Blåsigt, regnigt och kallt, huvadåda! Men 7 km kom vi oss i varje fall, på strax över en timme. Så inte alltför illa pinkat ändå i skitväder. Många samtalsämnen hann vi behandla under promenaden, men fortsatte sen i nästan tre(!) timmar inomhus också. Drack lite te och åt kanelbullar och memma. Perfekt ledig måndag, va!

När jag körde hem var jag vrålhungrig. Gissade att Kalle knappast fixat nån mat åt sig under dagen, så jag svängde in via ABC och hämtade varsin fryspizza. Alltså vet ni hur skönt det är att bo i en by där det ALLTID finns en butik som är öppen? Man behöver aldrig fundera att man inte skulle få tag i mat om man blir utan nåt.. Mellan sex på morgonen och tolv på natten kan vi handla, 365 dagar i året. Bortskämda är vad vi är! Nå, vi åt våra pizzor, och så fick vi Mange på besök. Vi fikade lite, pratade dittan och dattan, och nu har vi nyss kommit tillbaks från en liten åktur i byn. En liten husesyn.. Grabbarna spelar NHL och jag förbereder mig mentalt för att återvända till jobbet imorgon efter ett lugnt och skönt påsklov.

Det värsta? Att jag är fakin' halvsjuk igen. NÄR SKA DETHÄR ELÄNDET TA SLUT?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar