6 maj 2015

10 positiva tankar

Vissa dagar är man mindre optimistisk till livet, så att säga. En sånhär grå och regnig dag, då jag mestadels fått säga "tyst" och "sluta" och "nej" kan det vara bra med lite positivt tänkande mellan varven. Så för att ladda upp för kvällens gymmande tänkte jag dela med mig av en liten positivitetslista, som Carro för en tid sen startade på sin blogg. Har lista 10 positiva saker med mitt liv. Utan inbördes ordning:


1. Jag har ett jobb att gå till varje dag. Dessutom har jag rätt till semester i det jobbet, trots att jag inte har fastanställning. Och det är jag otroligt tacksam över!

2. Jag har ett hus att bo i, ett hus jag kan kalla för hem. Här har jag yta att leva och andas och utöva min kreativitet i form av inredning.

3. Jag har de härligaste, bästa, käraste, goaste människorna omkring mig, som jag kallar mina vänner. 

4. Jag är lycklig att jag har någon att dela mitt liv och min vardag med.

5. Jag är glad att jag fått möjligheten att börja köra varmans.

6. Mina nära och kära, och jag själv för den delen, får vara friska, och det är jag otroligt glad för.

7. Får bo i en by som snart vaknar till liv och blir så vacker så. Summertime-Årvas. Älskar solnedgångarna över havet, och havsbrisen man känner en sommarmorgon ute vid postlådan!

8. Jag älskar mitt jobb. Känns som om jag aldrig skulle vilja jobba med nåt annat än just barn. Fast de plågar mig till döds ibland, så älskar jag dem, var och en.

9. Jag är lyckligt lottad som har pengar så det räcker, och till och med blir över lite till sparande. Behöver inte fundera på om jag ska få mat på bordet nästa dag eller inte.

10. Min rygg har hållit sig i skick en längre tid nu (peppar peppar!), och det känns lovande för framtiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar