15 maj 2015

Den konstiga fredagen

Fredagen som kändes som en måndag, eller torsdag, men absolut inte fredag. Var på jobbet mellan kvart före åtta och kvart över tre. Vi hade bara åtta barn idag, Kerstin och jag, så rätt lugnt. Var ute på en fredagspromenad, firade födelsedag med glass och kex, snarkade skönt på vilan, och sen satt vi och sydde på våffeltyg på eftermiddan. Skön dag, med undantag från mitt mående.. Förkylningen har fortfarande ett ganska hårt grepp om mig, och sen har min rygg gett upp ordentligt också. Gissar jag får ringa ett samtal mot Jeppishållet nästa vecka.. Har inte varit till nån naprapat eller kiropraktor sen i december, fatta! Så det känns riktigt surt att jag är såhär låst och eländig i ryggen nu. Funkar bara att stå och ligga, men sitta är pina. Idag när vi hade haft samling var jag så sned att hela jag lutade... Fyfan. "Rop aldri hej förrän do e ut ur skojin", som vi pa säg. Ska aldrig mer säga åt nån att jag varit i så bra skick länge nu. Inte ens "peppar peppar" verkar ju hjälpa!

Nå, nu är jag hemma och har vilat med nyaste avsnittet Två bloggare en podd. Gjort IKEA-shoppinglista inför morgondagen. Och förberett kvällens middag - tortillas. Sambon har stått och stekt maletkött så det doftar härligt i hela huset. Bara att sätta sig vid matbordet nudå. Och sen blir det äääääntligen serier ikväll! Som jag irriterar mig på att det kommer hockey hela tiden.. Bryr. Itt. Me. Jaja, hejtå. Ha en bra fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar