22 maj 2015

När kom våren?

Efter att ha legat inomhus och tyckt synd om mig själv i nästan fem dagar beslutade jag mig igår för att testa ryggen genom en promenad tillsammans med Maria. Och jösses vilket väder det var alltså! Har funderat flera dagar när våren egentligen ska komma på riktigt i år. Ni vet, med värme och grönska osv. På kvällen hade vi ju sen utomhuspicknick-vårfest på dagis, och det förvånade mig att jag inte ens frös med bara tröja och kort läderjacka. Med den senaste månadens regn och rusk i bakhuvudet känns det nästan otroligt... När jag kom hem gick jag ett varv i trädgården. Alltså vad det börjat växa och grönska! Och jag har missat allting. 

 Kalle har fixat början på min nya rabatt! Nu måste jag bara införskaffa jord och lite växter då..
Snart dags för årets första rabarberpaj, misstänker jag!
 Och jag som undrat varför vi har så himla mycket vallmo överallt i 10 meters rabatten.. Janå, det måste ju har börjat med dendär "lilla busken"!
 Ja, Kalle kapade ju dendär förskräckliga busken tillsist! Nu ser det bara ännumer förskräckligt ut när det är en meter omkring där det inte växer nåt...
Åh, nästa vecka kanske äppelträden slår ut i blom. Våren, alltså. Så härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar