26 maj 2015

The boring life is not for me


Idag var det en såndär bättre dag på jobbet. Samlade trupperna, packade oss i två taxibilar och åkte iväg enda till Vörå. Mellan halv tio och tolv spenderade vi tid på Rasmusgården i Vörå. Gick runt i härlig gammal miljö, träffade Musmamman och fick se massa gulliga djur. Barnen var i extas och tanterna var glada och nöjda. Kan varmt rekommendera ett besök till Rasmusbacken! Efter jobbdagens slut kämpade jag på i vad som kändes som en evighet med dokumentationsmapparna. Imorgon klockan fyra måste det sitta, tror jag klarar deadlinen med en hårsmån...

Kom hem, renskrev veckans handilslista, tog gubben under armen och for till Livsmedel för lite matuppköp. Hem, svängde snabbt ihop ris med en ny kycklingsås. Blev succé (förutom att jag saltade lite för mycket), och recept utlovas! Sen var det tänkt att jag skulle ut på en promenad. Louise hade förhinder, Madde likaså. Sen började det regna också. Sambon är i verkstan och själv har jag inte ro att varken kolla tv eller läsa bok idag. Har inte mycket vettigt att utföra i regnväder heller.. På "att göra"-listan borde jag bocka av fönstertvättning och rabattrensning/plantering, men varkendera passar ju sådär jättebra en dag som denna.. Ryggen är myyyycket bättre idag (men ömmar som fan efter gårdagens kotsättning!), så därför känns det som om jag måste kompensera för förlorad tid genom att göra nåt vettigt. Ni vet, denhär kvinnan orkar inte vara sysslolös hur länge som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar