6 juni 2015

Furiren

Känner ni till Furirsbostället och restaurang Ädelbragd vid slagfältet i Oravais? Om inte, så tycker jag att ni ska ge stället ett försök. Så himla fin gammaldags miljö och atmosfär. Igår kväll var vi där med ett tiotal av mina jobbkollegor, både för att avsluta året, och för att fira två blivande 60-åringar. Och jag blev så himla förälskad i det "nya" huset, ett gammalt timrat hus, som flyttats från Karvat till platsen där det nu står, riktigt nyligen. Älskar gamla hus! Vi hade en riktigt bra kväll med god mat, trevligt sällskap och till och med lite allsång. Fick många skratt och var på riktigt gott humör efteråt. Det var nog stämningen i stugan som gjorde det!

Louise ser måttligt road ut!
 De hade ett gungstolsrum!
 Jubilarernas vackra buketter.
 Att. Döda. För.
 <3 Tack Louise för att just DU blivit min vän dethär året!
Dörrarna var nerslipade till originalfärg. Så himla fina!

Fotat med min Sony

4 kommentarer:

  1. Huset dom just ha flyttat dit är från min släkt:) Moffas, moffas hus tror jag det var! :)

    SvaraRadera
  2. Oj vad glad ja blir då jag läser din blogg (jag som int läser na bloggar). Men ligger sjuk nu å tänkt ja sko sii nå furiren bilder. 😊👍 Tack för att du blivi min vän med! ❤️ fastän första knärrbilden på me e måttligt fin! 😂

    SvaraRadera
    Svar
    1. do e no fin fast do så liti allvarli ut ;) ha tänkt mang gang att nog ere synd att int vi lärd känn varader na betär liti förr! men vi får jo arg åpp oss å uppdater på kvelldan från varsitt håll no i kommun :D <3

      Radera