22 juni 2015

Semesterplanerna 2015


Officiellt börjar min semester nästa veckas måndag. Förstås har jag redan hunnit göra upp en del planer, åtminstone helgerna är redan i princip fullbokade. Första helgen är det Vörådagarna, Häjyylyajot i Härmä OCH kusin Andrés konfirmation. Hamnar ju att välja bort något för att vi inte hinner med allt, så i princip har vi väl valt att det blir Maxmodansin, eventuellt Vörå på lördagkväll, och sen konfirmation på söndag. Andra helgen är faktiskt fortfarande relativt öppen, men åtminstone på lördag är det dans vid Kaffistogon, så ifall det inte blir 5-årig klassträff med bagarna då så är det rätt fritt fram för program! Tredje helgen är vi i London/Dublin, och fjärde helgen är det Kardaanikunkku i Tammerfors. I månadsskiftet juli/augusti har jag faktiskt ingen vetskap om vad som händer, men gissar nog att vi får tiden att gå. 

Saker som jag vill hinna med in i veckorna under denhär tiden är ett besök vid Sandras villa i Tammerfors, eventuellt en shoppingresa till Tuuri, en sväng ut till föräldrarnas villa och sen förstås massa slappande ute i solen, bara vädret tillåter. Gissar att fem veckor kommer svischa iväg, och plötsligt står jag där vid Solbacken den 3.8 och har ett helt nytt jobb med helt nya kollegor och helt nya barn framför mig... Och sen är det jul och innan vi vet ordet av är det nästa sommar igen. HAHA. Jaa-a flickor å pojkar, åren ti bara gar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar